utorak, 31. srpnja 2012.

Analiza političke situacije i djelovanje odnosa s javnošću.



Svaki početak političkog djelovanja zahtjeva analizu situacije. Treba odrediti što,kako,gdje i s kojim ciljem treba napraviti . Ukoliko ste glavni političar u stranci trebate odrediti i viziju,barem okvirno kako vas netko ipak može pratiti. Neki od ovih glavnih oblika analize smo naveli ovdje.

  1. Osobine političkog lidera  jeste glavni oblik određenja političkog djelovanja. Morate prepoznati kakva je osoba vaš glavni adut na predstojećim izborima. Neki od političara su teški,neki opet tašti,a neki su ne mogući. Svakako određenje vam omogućava predviđati situaciju u koju možete upasti ili koja vam se može dogoditi.
  2. Politička akcija (stavovi) su sljedeće po potrebama koje treba prepoznati i jasno definirati. Ovdje se najčešće javljaju uske skupine ljudi koji samo nešto žele postići za sebe,a nadaju se kako imaju dovoljnu podršku od javnosti. Većina se nakon izbora razočara,ali to im već sada možete reći: Ukoliko niste prepoznati,kako očekujete da dobijete izbore? Dobro,ponekad je dovoljna upornost i malo sreće,ali to ipak nije dugog vremena. Već sljedeće će izbore izgubiti. Kako se tu postaviti? To je najteža situacija. Budući smo u odnosima s javnošću,moramo biti "podržava" svih djelovanja našeg  političkog šefa. Ukoliko je situacija ne izdrživa,znači kako ne sluša savjete,sve radi instinktivno,tada baš i nemate sreće. Jednostavno se postavite  kako svjetionik,vide vas,ali niste baš u prometu. Što to znači i je li to smijete uraditi? Naravno kako smijete i morate biti plaćeni za to. Postavili ste se kao stručnjak u odnosima s javnošću i radite svoj posao što najbolje možete.   Ukoliko vas netko ne sluša,a to ne mora,utoliko imate pravo  biti samo sljedbenik. Nikako ne treba biti ne lojalan ili nešto etički loše. Takav način vam može donijeti samo negativnu ocjenu u društvu. Uvijek sa visokim standardima radite i obavljajte svoje dužnosti,a za ostalo neka se brine onaj što je doveo do te situacije. Pojedini političari jednostavno misle kako su sve i sjaj,a to je više stavovi njegovog ega,nego što je pokriće za njegovo djelovanje.
  3. Analiza ponašanja grupe je još jedna situacija koju morate imati na oku. Pojedine su grupe jednostavno razbijene i prije nego su se sastali sa samim sobom. Pojedine grupe su ušle u udruživanje sa namjerom da mrze,a to je sve problem u političkim aktivnostima i promocijama. Najveći broj političkih grupa su ne radnici i nazovi "demagozi". Samo pričaju,a od njih nikakva korist. Doći će dan izbora,a oni će samo se pojaviti na izborima i ne mrdnuti prstom da bi omogućili bolji položaj svoje grupe. To je jednostavno tako,ne može se tu pomoći. Jedino što možete jeste dogovoriti sa glavnim šefom visoke ciljeve koji ih moraju prodrmati. Natjerati na rad i djelovanje. Prebaciti svu odgovornost na cjelinu i tada se rezultati moraju vidjeti.
  4. Struktura potreba i stavova je izuzetno bitno. Ovdje je problem stavovi i potrebe javnost,a ne same male grupice. Kako glavni marketinški stručnjaci govore:postavite se na stranu potrošača,pa imate prodan proizvod. Ovdje je situacija sa glasačima. Što ih više prepoznate i animirate imate jače šanse za uspjeh.
  5. Političko ponašanje mora biti dosljedno i jako-jako konzistentno. Ovdje morate biti dobro dosljedni svojem planu i političkom djelovanju. Nikako vam politička kampanja ne smije izaći iz vida. Morate biti dosljedni u onome što radite.
a)problem političkih faktora je kod biznisa riješeno na način PEST analize. Kod politike je sama analiza iskoristiva,ali se moraju posebno pripaziti elementi tračeva i posebnih kuloarskih priča. Imate situaciju gdje ste nešto započeli,ali ne možete se razvijati,jer je neki od članova grupe imao posebne odnose koji vas potkopavaju. Kasniji skandali vam jednostavno ne daju mira ni šansu da nešto napravite.
b)problem političkih odnosa ili neki to gledaju kao fleksibilnost,a neki koriste naziv društvenost. Koliko ste puta glasali za stranku koja je sama sebi cilj ili je zatvorena za sav okolni svijet? To je pitanje koje vam sve govori. Zašto? Zamislite stranku koja ne dozvoljava suradnju,udruživanje,podršku,itd. Koliko ljudi ima povjerenja u takvu stranku? To je nešto što odnosi s javnošću moraju nadići i dovesti u normalnu situaciju (ako može). Samo tada stranka ima šanse na izborima,a nikako drugačije.
c)problem političkih oblika je opet više stvar strukture stranke. Jesu li stranke konzervativne,liberalne,radničke ili neke drugo. Sigurno kako odnosi s javnošću moraju biti poveznica stranke i sve ostale javnosti. Nikako ne možete dozvoliti situaciju pozivanja članstva na ubijanje ili možda na uništavanje. Nikako ovakva djelatnost ne bi smjela koristiti takvu retoriku u kojoj se netko zlostavlja ili uništava. Takav glas vas i kasnije može pratiti i ne dati vam mira,iako s time nemate nikakve veze. Svakako se ograditi od svih ne etičkih stavova koji nisu u duhu vas i vašeg djelovanja.



Ukoliko smo nešto zaboravili slobodno nas komentirajte ili nam javite.

Nema komentara:

Objavi komentar

Ostavite svoj komentar ovdje.

osjob.blogger.com

Blog o odnosima s javnošću. Teorija i praksa na jednom mjestu.

OsJob Communication

OsJob je blog koji se interesira o odnosima s javnošću i komunikaciji. Bavi se svim aspektima djelovanja i alata PR-a i olakšavanja komunikacije.