srijeda, 8. kolovoza 2012.

7 koraka za kvalitetno rješenje kriznog komuniciranja.


Postoje mnogi načini rješenja krizne situacije,ali je najbolja ona koja odražava vas same. Krize su stalni prateći elementi svakog posla. Uvijek se događa nešto na što ne možemo utjecati. Uvijek će postojati nešto što nismo predvidjeli. Kažu kako možemo djelovati na sebe,ali rijetko ili nikako na druge. Uvijek će postojati ono nešto koje ne možemo zadovoljiti i na to uvijek moramo biti spremni.
Organizacije imaju vječiti problem koordinacije svih uključenih u rad. Zamislite neku određenu i sebi blisku organizaciju. Pokušajte zamisliti kako je organizirana i kako funkcionira. Pretpostavljamo kako možete pronaći nekoliko miliona zamjerki na način rada. Pretpostavljamo kako znate način kako bolje  organizirati posao. Možete biti sigurni kako uvijek postoji ono "nešto" što se može doraditi. Uvijek je tamo negdje nešto slabo. Nešto ili netko jeste slaba karika. Za taj element  moramo uvijek biti budni i reagirati kvalitetno i na vrijeme. Većinom nećemo moći biti i fizički prisutni za vrijeme krize,ali je možemo izvježbati i pripremiti.
Kada se dogode krize,uvijek će najslabija karika pucati  i izazivati dodatni stres. Vječiti problem jeste uspostaviti pravi mehanizam za kvalitetan rad. Balansiranje sa sporim i brzim dijelovima organizacije jeste vječiti problem. Umirivanje brzih i požurivanjem sporih elemenata jeste najnaporniji dio posla. Ovdje je važno imati zamisao:kako riješiti problem? Svojim stavovima i načinom rada morate biti dosljedni i kvalitetni. Zaposlenici  će biti dobro zahvalni kad ne budu morali lutati kroz vaše zamisli. Lutanje opet samo izaziva stres i sukob unutar organizacije. Ukoliko zaposlenici znaju svoju obavezu i proceduru imaju lakši način rješavanja istih. Svako opet lutanje u kriznim situacijama izaziva stres i produžava krizu. Treba,u svakom slučaju,imati  plan ili način rješavanja kriznih situacija. Neki od stručnjaka imaju scenarije za rješenje problema. Pretpostavljaju kako su dva malo,a šest je mnogo. Mislimo kako je i jedan sa varijacijama dovoljan. Varijacije su naglašene na odstupanja koja se mogu dogoditi.
Svaka organizacija u kriznim situacijama gubi svoj kredibilitet. Gubljenjem svojeg identiteta gube se i klijenti i suradnici i dobavljači. Kako netko kaže: nitko ne želi poslovati s "luzerima". Svi žele biti obasjani pobjednicima ili barem blizu njih. Organizacije,zbog svega toga,trebaju biti spremne za sve krizna situacije koje im nadolaze. Ovdje smo obradili sedam točaka za kvalitetno rješavanje krize. Nismo se bazirali na isprikama,nego samo na oživljavanjima same organizacije.
 
• Pokrenuti organizaciju,je osnovni problem. Zaposlenici su dovedeni do krize i problem je nastao. Vječiti je problem odluka kada ponovno pokrenuti djelovanje i je li to "malo rano"? Svakako treba pokrenuti sve što nije problem. Ostali zaposlenici moraju dobiti zaduženja i nastaviti smjer kretanja unutar organizacije. Nikako ne treba dozvoliti, ostalim zaposlenicima, gubljenje vremena. Ukoliko se ne pronađe zaduženje ostali zaposlenici imaju vremena za širenje ne službenih vijesti. Širenjem tračeva imate još veći problem rješenja situacije. Zaposliti sve,pa taman bio i ne značajan posao.
• Saznajte činjenice,a to je jako bitno. Provjerite sve što se dogodilo. Treba vam to kako se nikad ne bi više ponovilo. Uđite u sve detalje i zapišite ga sebi (ukoliko mislite da ćete zaboraviti). Rudarite sve informacije,ali ih ne dajte nikome na analizu,osim sebi. Nikako nije dobro "na sva zvona" raditi analizu. Nikako nije dobro rješavati problem pred svim zaposlenicima. Nikako nije dobro greške naglašavati,jer vam se u kasnijem vremenu to može obiti o glavu. Tiho riješite problem i odaberite sankcije. 
• Prikaži empatiju za ljudske brige,to je jako važno. Imate situacija kada se kriza nije trebala ni dogoditi. Znate kako je tako,ali morate savladati svoju ljutnju. Priđite problemu hladne glave i nikako "ne ispalite kao iz topa". Sagledajte sve kutove problema i hladno odlučite o svemu. Time ste prihvatili problem koji je nastao i niste izazvali dodatni stres ostalim zaposlenicima.
• Brzo reagirati i redovito izvještavati, jeste osnova u ovom djelovanju. Reagirati na vrijeme krize jeste odlično. Ukoliko imate sreće kad se nalazite u blizini. Većinom se nećete naći u blizini,pa zbog toga morate znati vladati sobom. Popravite problem i pratite situaciju. Tražite redovite izvještaje od onih koji vam to moraju dati. Ukoliko smatrate kako trebate objaviti problem,odmah ga objavite. Kasnije vam mogu reći kako ste sve pokušali zataškati,a to je gore nego sama kriza.
• Iskoristite i predočite sebi udio što znate i ono što ne znate,jeste sljedeći korak. Ovdje je jedan vječiti problem. Kako znati što je istina,a što nije.  Vječita je situacija kada zaposlenici prebacuju odgovornost na nekog drugog. Druga je situacija kada managment vjeruje samo jednim te istim ljudima. Vjerovanje jednim te istim ljudima samo dajemo alat pojedincima za manipulacijom. Nikada niste sigurni tko vam i zašto govori o kriznoj situaciji. Tko ima kakve interese? Svakako treba sve informacije dobiti i stvorite sebi sliku. Slika koja će vam dati predodžbu tko je i zašto napravio to i to? Gledajte sliku i malo izvan nje,pa ćete imati potpunu informaciju koja vam je nužna.
• Govorite  razgovornim jezikom sa svojim uposlenicima. Niko se ne može  očekivati kako svi zaposlenici znaju što ste vi zamislili u svojoj glavi. Još je teža situacija kada nešto pokušavate reći i objasniti,a nitko ne razumije što ste htjeli reći. Svakako treba znati razgovarati sa svima. Treba znati razgovarati sa prosječnim zaposlenikom unutar organizacije. Tada imate veće šanse kako će vas bolje razumjeti.
• Prati što se govori i pronađi adresu dezinformacija. Kod nas je vječiti problem što to netko tamo priča i iz kojih izvora se to nešto govori. Svakako se nešto priča. Nikako to ne možete zaustaviti. Koliko je bilo povoljno po vas ili ne,opet zavisi samo od vas. Uvijek pronađite način kako pronaći pravu informaciju koja se vas tiče. Nikada ne koristite samo jedan te isti izvor informiranja. Veća količina izvora čini veću mogućnost prave informacije.



Ukoliko smo nešto zaboravili slobodno nas komentirajte ili nam javite.
Javite nam na:blazenko72@gmail.com
Facbook:Osjob Communication Fan Page
 Twiter: Osjob Communication

Nema komentara:

Objavi komentar

Ostavite svoj komentar ovdje.

osjob.blogger.com

Blog o odnosima s javnošću. Teorija i praksa na jednom mjestu.

OsJob Communication

OsJob je blog koji se interesira o odnosima s javnošću i komunikaciji. Bavi se svim aspektima djelovanja i alata PR-a i olakšavanja komunikacije.