Postoje
mnogi načini rješenja krizne situacije,ali je najbolja ona koja odražava vas
same. Krize su stalni prateći elementi svakog posla. Uvijek se događa nešto na
što ne možemo utjecati. Uvijek će postojati nešto što nismo predvidjeli. Kažu
kako možemo djelovati na sebe,ali rijetko ili nikako na druge. Uvijek će
postojati ono nešto koje ne možemo zadovoljiti i na to uvijek moramo biti
spremni.
Organizacije
imaju vječiti problem koordinacije svih uključenih u rad. Zamislite neku
određenu i sebi blisku organizaciju. Pokušajte zamisliti kako je organizirana i
kako funkcionira. Pretpostavljamo kako možete pronaći nekoliko miliona zamjerki
na način rada. Pretpostavljamo kako znate način kako bolje organizirati posao. Možete biti sigurni kako
uvijek postoji ono "nešto" što se može doraditi. Uvijek je tamo
negdje nešto slabo. Nešto ili netko jeste slaba karika. Za taj element moramo uvijek biti budni i reagirati
kvalitetno i na vrijeme. Većinom nećemo moći biti i fizički prisutni za vrijeme
krize,ali je možemo izvježbati i pripremiti.
Kada se dogode krize,uvijek će najslabija karika
pucati i izazivati dodatni stres.
Vječiti problem jeste uspostaviti pravi mehanizam za kvalitetan rad.
Balansiranje sa sporim i brzim dijelovima organizacije jeste vječiti problem.
Umirivanje brzih i požurivanjem sporih elemenata jeste najnaporniji dio posla.
Ovdje je važno imati zamisao:kako riješiti problem? Svojim stavovima i načinom
rada morate biti dosljedni i kvalitetni. Zaposlenici će biti dobro zahvalni kad ne budu morali
lutati kroz vaše zamisli. Lutanje opet samo izaziva stres i sukob unutar
organizacije. Ukoliko zaposlenici znaju svoju obavezu i proceduru imaju lakši
način rješavanja istih. Svako opet lutanje u kriznim situacijama izaziva stres
i produžava krizu. Treba,u svakom slučaju,imati plan ili način rješavanja kriznih situacija.
Neki od stručnjaka imaju scenarije za rješenje problema. Pretpostavljaju kako
su dva malo,a šest je mnogo. Mislimo kako je i jedan sa varijacijama dovoljan.
Varijacije su naglašene na odstupanja koja se mogu dogoditi.
Svaka
organizacija u kriznim situacijama gubi svoj kredibilitet. Gubljenjem svojeg
identiteta gube se i klijenti i suradnici i dobavljači. Kako netko kaže: nitko
ne želi poslovati s "luzerima". Svi žele biti obasjani pobjednicima
ili barem blizu njih. Organizacije,zbog svega toga,trebaju biti spremne za sve
krizna situacije koje im nadolaze. Ovdje smo obradili sedam točaka za
kvalitetno rješavanje krize. Nismo se bazirali na isprikama,nego samo na
oživljavanjima same organizacije.
•
Pokrenuti organizaciju,je osnovni problem. Zaposlenici su dovedeni do krize i
problem je nastao. Vječiti je problem odluka kada ponovno pokrenuti djelovanje
i je li to "malo rano"? Svakako treba pokrenuti sve što nije problem.
Ostali zaposlenici moraju dobiti zaduženja i nastaviti smjer kretanja unutar
organizacije. Nikako ne treba dozvoliti, ostalim zaposlenicima, gubljenje
vremena. Ukoliko se ne pronađe zaduženje ostali zaposlenici imaju vremena za
širenje ne službenih vijesti. Širenjem tračeva imate još veći problem rješenja
situacije. Zaposliti sve,pa taman bio i ne značajan posao.
•
Saznajte činjenice,a to je jako bitno. Provjerite sve što se dogodilo. Treba
vam to kako se nikad ne bi više ponovilo. Uđite u sve detalje i zapišite ga
sebi (ukoliko mislite da ćete zaboraviti). Rudarite sve informacije,ali ih ne
dajte nikome na analizu,osim sebi. Nikako nije dobro "na sva zvona"
raditi analizu. Nikako nije dobro rješavati problem pred svim zaposlenicima.
Nikako nije dobro greške naglašavati,jer vam se u kasnijem vremenu to može
obiti o glavu. Tiho riješite problem i odaberite sankcije.
•
Prikaži empatiju za ljudske brige,to je jako važno. Imate situacija kada se
kriza nije trebala ni dogoditi. Znate kako je tako,ali morate savladati svoju
ljutnju. Priđite problemu hladne glave i nikako "ne ispalite kao iz
topa". Sagledajte sve kutove problema i hladno odlučite o svemu. Time ste
prihvatili problem koji je nastao i niste izazvali dodatni stres ostalim
zaposlenicima.
•
Brzo reagirati i redovito izvještavati, jeste osnova u ovom djelovanju.
Reagirati na vrijeme krize jeste odlično. Ukoliko imate sreće kad se nalazite u
blizini. Većinom se nećete naći u blizini,pa zbog toga morate znati vladati
sobom. Popravite problem i pratite situaciju. Tražite redovite izvještaje od
onih koji vam to moraju dati. Ukoliko smatrate kako trebate objaviti
problem,odmah ga objavite. Kasnije vam mogu reći kako ste sve pokušali
zataškati,a to je gore nego sama kriza.
•
Iskoristite i predočite sebi udio što znate i ono što ne znate,jeste sljedeći
korak. Ovdje je jedan vječiti problem. Kako znati što je istina,a što
nije. Vječita je situacija kada zaposlenici prebacuju odgovornost na
nekog drugog. Druga je situacija kada managment vjeruje samo jednim te istim
ljudima. Vjerovanje jednim te istim ljudima samo dajemo alat pojedincima za
manipulacijom. Nikada niste sigurni tko vam i zašto govori o kriznoj situaciji.
Tko ima kakve interese? Svakako treba sve informacije dobiti i stvorite sebi
sliku. Slika koja će vam dati predodžbu tko je i zašto napravio to i to?
Gledajte sliku i malo izvan nje,pa ćete imati potpunu informaciju koja vam je
nužna.
•
Govorite razgovornim jezikom sa svojim
uposlenicima. Niko se ne može očekivati
kako svi zaposlenici znaju što ste vi zamislili u svojoj glavi. Još je teža
situacija kada nešto pokušavate reći i objasniti,a nitko ne razumije što ste
htjeli reći. Svakako treba znati razgovarati sa svima. Treba znati razgovarati
sa prosječnim zaposlenikom unutar organizacije. Tada imate veće šanse kako će
vas bolje razumjeti.
•
Prati što se govori i pronađi adresu dezinformacija. Kod nas je vječiti problem
što to netko tamo priča i iz kojih izvora se to nešto govori. Svakako se nešto
priča. Nikako to ne možete zaustaviti. Koliko je bilo povoljno po vas ili
ne,opet zavisi samo od vas. Uvijek pronađite način kako pronaći pravu
informaciju koja se vas tiče. Nikada ne koristite samo jedan te isti izvor
informiranja. Veća količina izvora čini veću mogućnost prave informacije.
Ukoliko smo nešto zaboravili slobodno nas komentirajte ili nam javite.
Javite nam na:blazenko72@gmail.com
Facbook:Osjob Communication Fan Page
Twiter: Osjob Communication
Nema komentara:
Objavi komentar
Ostavite svoj komentar ovdje.