Sve
političke opcije imaju svoj način političkog pozicioniranja u društvu. Neke to rade uspješno,a neke baš i ne.
Vječiti je problem etička strana djelovanja u politici. Postavite pitanje,koliko je netko
svojim stavovima nešto postigao,a koliko je to uspio blaćenjem nekog drugog?
Jednostavnom matematikom imate rješenje koje glasi: Stavovima se nitko nije
popeo na vlast,a blaćenjem manjih skupina jeste. Uvijek su velike stranke
tražile posebnu manju skupinu koju je blatila i isticala u negativnom svjetlu.
Kako to funkcionira? Istaknete jednu skupinu koja je slaba i nametnete joj
teret ne željenih u društvu i time ste naveli masu na razumijevanje vaših
stavova. U politici je uvijek netko protivnik.
Uvijek postoji netko tko ometa stvaranje raja na zemlji. Kroz povijest ste
imali proganjanja Židova. Imali ste situaciju kada Hitler koristi svoju
retoriku progona za svoj glavni cilj,a to je osvajanje Svijeta. Postoje i
posebne taktike u veličanju svojih skupina,a uvijek protiv onih
"drugih". Ovdje smo željeli naglasiti poseban problem,a to je
prepoznavanje političkog progona druge strane,a za nečiji posebni interes.
Nikako se ne slažemo sa upotrebom ovih načina djelovanja,ali ipak moramo
upozoriti na njih iz jednostavnog razloga što je potrebno prepoznati takvo
djelovanje i stvoriti obrambene mehanizme u takvom nastojanju.
Jedan od
najčešćih načina savladavanja protivnika
jeste neki naziv ili ime koje može biti simbol za ne pripadnost. Danas
je kod nas uvriježena psovka kada nekoga nazivate "Ciganinom". Odmah
se pretpostavlja kako se prosjači ili je prljavo ili je van društva ili ne
pripadnosti našem posebnom društvenom biću. Imate drugu situaciju kada nekoga
nazovete "Komunjarom". Naravno danas to znači kako je zadrti
komunista. To je onaj koji želi razoriti ovu državu. Uništiti sve što se
postiglo. Ukoliko je protivnik u manjim živi u manjim sredinama,tada mu je još
teže. Tada ima problem sa preživljavanjem i opstankom u malom mjestu. Manjinski
problemi su ovdje golemi. Ovdje se već udara na egzistenciju samog čovjeka,a
možda i na život,ukoliko ima povodljivih pojedinaca koji će izvršiti
egzekuciju.
Drugi
oblik jesu "vidioci". Ovdje nije riječ o ljudima koji su vidjeli Boga
ili djevicu Mariju. Ovdje je riječ o ljudima koji pronose lažne priče o tome
što je netko uradio. Imali smo u prošlom ratu priliku vidjeti razne priče.
Jedna glasi:" Naša crkva u tom i tom mjestu,koja je simbol NAS je srušena.
Namjerno su to uradili kako mi tamo ne bi našli svoj povratak". Sutradan
je dogodio se obrat. Srušena je protivnikova bogomolja. Koliko je dugo bilo
potrebno saznati kako ipak ona crkva nije srušena,koja je dio nas. Naravno
nakon nekoliko dana imate situaciju kada se ruše i ti objekti. Druge situacije
su isto tako karakteristične za izbore. Uvijek se pojavi neki posebni vidilac
koji je eto vidio pojedince iz suprotnog tabora kako jedu "ljudsko
meso". Možda su se klanjali Sotoni. Uvijek postoji neka priča koja se
provlači kroz narod i koja uznemirava.
Treća
situacija je pomalo ne obična,a to je priča o "običnom čovjeku".
Uvijek prije izbora,možda nekada i između izbora imate one slike velikih vođa
koje su eto među narodom. Oni nešto rade sa narodom i za narod. Pojave se kao
ljudi koji okopavaju zemlju ili okućnicu. Pojave se kao samaritanci koji pomažu
unesrećenim. Možda donose prostirke beskućnicima ili nešto slično. Uvijek je
neka shema u promociji na koji način se pokušava predstaviti netko,a za
"nešto". Kada vidite političara kako bere masline ili mandarine,odmah
vam se srce rastopi i kažete kako ćete glasati za njega. Sve je to i
napravljeno za takvu scenografiju. Samo kako bi opet dobili izbore. Kako bi
opet u "kravati ubirali plodove".
Posljednja
situacija je posebna,a to je podvala. One su najčešće u svim političkim
opcijama. Prvo kažu nešto,a urade drugo. Ovdje imaju i potrebu i na rubu je
ispravnosti,jer se uvijek pokušava zavarati protivnik,a da bi istaknuli sebe.
Imate situaciju kada se političari slikaju sa posebnom društvenom skupinom,koja
je ugrožena ili ima problema. Ističu problem i skupine i svoga zalaganja za ONE slabije u svojem
društvu. Pogodak je svakako veliki.
Ovdje se odnosi s javnošću moraju dobro
pripremiti i naviknuti na sve probleme koji nastaju. Odnosi s javnošću nikako
ne bi smjeli biti dio ovakvih načina djelovanja,jer je naš kredibilitet u
pitanju. Ukoliko izgubimo sve to tada i nemamo ništa. Nitko nam više neće
vjerovati,a samim time postajemo ne upotrebljivi u svojoj profesiji. Svakako je
potrebna i kvalitetnija komunikacija kako se ovakvi događaji ne bi pojavljivali
u našem društvu. Ovi oblici djelovanja su za svaku osudu,ali se nažalost još
uvijek ponavljaju.
Ukoliko smo nešto zaboravili slobodno nas komentirajte ili nam javite.
Nema komentara:
Objavi komentar
Ostavite svoj komentar ovdje.