srijeda, 18. srpnja 2012.

7 koraka u postupku otpuštanja.


    Otpustiti nekoga i nije jednostavan posao. Nekima jeste,ali nije baš svima. Zamislite kako imate osobu koja ne zadovoljava vaše potrebe u organizaciji. Imate alate kojima možete odrediti njegovu/nu sudbinu. Odlučujete o osobi i njenim prihodima za sljedeći mjesec. Svakako je to ne zahvalna situacija.  Osobno i kao poduzetnika. Postavlja se pitanje kako nekome reći :"ne vraćaj se više",a možda ta ista osoba ima neki adut u rukavu,pa se lako može osvetiti zbog toga. Osveta znači:širenje tračeva,nagovaranje drugih djelatnika u firmi da napuste svoje radno mjesto ili jednostavno takvim otkazom se stvara teška situacija unutar same organizacije. Radnici su ne povjerljivi,jer se boje,a možda izazove i val napuštanja,u težim situacijama. Svakako je to kompleksan trenutak koji se mora dobro odraditi.
    Samo što se kod naših društava događa jedna drugačija situacija. Prva situacija je čekanje da netko sam odustane. Sljedeće jeste samilost i produžavanje radnog odnosa nekome tko vam baš i ne treba. Opet postoje i situacije kada je radnik primljen zbog rodbinskih odnosa,a tu je problem daleko veći . Tada postupak otkaza samo poduzetnika čeka i kod njegove kuće. Možda je najgori problem što živimo u mjestima koja su i velika,a ujedno i jako mala. Velika su po količini stanovnika,a mala su jer svi sve znaju. Povezanost je urađena do krajnjih segmenata. Imate situaciju kada zbog sukoba sa gradonačelnikom jedan radnik gubi svoje mjesto. Nakon društvenih pritisaka se ipak vraća na svoje mjesto.  Pritisaka pojedinaca koji imaju svoje veze sa vlasnicima privrednog subjekta. Svakako se treba dobro osmisliti problem otpuštanja kako određena organizacija ne bi imala naknadnih problema. Ovdje smo naveli sedam koraka u provedbi otpuštanja.

  1. Razviti plan koji ima svoju viziju,neke bolje i savršenije strukture. Svakako trebate imati zamisao:što treba napraviti? Ukoliko imate viška zaposlenih,po vašem mišljenju ili kako nešto možete napraviti sa manjim brojem ljudi,a ujedno to bude kvalitetno. Svakako se treba dobro pripremiti za tako nešto. Opet,ako možete biti još bolji i još kvalitetniji,zašto ne bi to bili. Razloga za tako nešto morate svima dati do znanja. Objavite svoje namjere. Neka svi znaju kako imate namjeru biti bolji. Ukoliko vam  prigovore kako samo sebi želite napraviti ekstra profit,nema veze,to je vaše pravo. Jedino je bitno da ne dođete u situaciju kako otpuštate,a poslije odmah vraćate na staro mjesto. Takav oblik rada samo urušava povjerenje unutar radne organizacije. 
  2. Budite pravovremeni i sposobni u rješenju ovog problema. Ovdje je više stvar organizacijskog pristupa prema određenom problemu. Sjetite se situacije kada je netko otpustio,pa opet zaposlio jer ima povećanje posla. Morate predvidjeti što će se dogoditi u narednih nekoliko mjeseci. Nikako to ne smijete zapostaviti.  Nekoga ste otpustili,a taj netko ipak ima svoju rutinu i zna kako se radi,a nakon toga ga otpuštate,pa vam opet taj isti treba. Sigurno kako nećete uzeti nekoga novog,jer za njega trebate novu izobrazbu,a postoji problem grešaka i sličnoga.
  3. Stavite vođe naprijed,a posebno upravitelje i managere niže razine. Istaknite svoje podređene u vašoj akciji. Nemojte nešto praviti ako nećete upoznati svoje glavne podređene. Možda oni imaju nešto drugačije mišljenje. Možda oni znaju nešto više. Imali smo situaciju gdje menadžer zbog svojeg sljepila želi otpustiti radnika koji jedini stvara korist. Jednostavno je menadžersko sljepilo ili stav bili prejaki u rješenju otpuštanja pojedinca,koji se eto nekome zbog nečega ne sviđa. Svakako provjerite sve informacije ili jednostavno izmjerite. Izmjerite koliko vam neki ljudi donose profita,a na kome jednostavno gubite. Možda bi otpuštanje jednog administrativnog radnika pokrilo sve,ali opet sve zavisi od same radne organizacije.
  4. Budite iskreni i iskrene. Svakako je bitno ovo. Ukoliko pokušate lagati ,imate daleko veći problem. Lažite danas,sutra vam nitko više ne vjeruje. Danas ste slagali kod otpuštanja,kao kod sljedećeg vam itko može vjerovati. Ukoliko otpuštate zbog pomanjkanja posla ili zbog preustroja ili jednostavno zbog profita. Vaša ja zadnja,ali svakako naglasite svoje namjere,kako bi i ostali razumjeli vaše namjere.
  5. Budite uljudni i civilizirani. Ovdje je bitno ne "iskočiti iz kože". Otpuštanje je obično stresna situacija. Zbog napetosti i pomanjkanja povjerenja neki će izgubiti živce,a  to samo izaziva kriznu situaciju. Kriza se opet loše odražava na ostale zaposlenike, a to opet dovodi do kaosa,koji vam ne treba. Sa stilom i odmjerenošću,svakako civilizacijskim bontonom,odradite sve svoje zadatke.
  6. Prikažite odgovarajući stupanj empatije prema otpuštenima. Ovdje je jedan od najtežih situacija za sve menadžere. Kako iskazati emocije,a u principu i ne poznaju svoje podređene. Pronađite način i priđite zaposlenicima koje otpuštate. Dajte im neku utješnu rečenicu,a to vam se lako može isplatiti kod ostalih zaposlenih. Ostali zaposleni će na takav način saznati kako ipak niste "gad do kraja",nego to što radite činite iz organizacijskog interesa. Želite svima dobro i želite svima dobro plaćeno i kvalitetno radno mjesto.
  7. Zapamtite preživjele ovih događanja i istaknite njihove zasluge. Ovdje su najčešće greške,kod većine menadžera. Nekoga su otpustili i oni to smatraju sasvim dobrim za same sebe. Zauzeti i zaljubljeni u sebe oni i ne vide one ostale koji su u strahu za svoje radno mjesto. Napeta situacija će vladati još neko vrijeme,ali će uvijek ostati gorčina. Zaposlenici imaju gorčinu kad se netko otpustio,pa sada očekuju isti scenarij i za njih same. Svakako će doći do pada produktivnosti i interesa. Kako bi prebrodili to stanje:istaknite neke dobre osobine,nekoga od radnika. Zašto? Zato što je sada radnicima potreban uzor ili šablona po kojemu će raditi. Trebaju ideju vodilju u njihovim narednim danima,dok se kriza ne riješi.



Ukoliko smo nešto zaboravili slobodno nas komentirajte ili nam javite.

Nema komentara:

Objavi komentar

Ostavite svoj komentar ovdje.

osjob.blogger.com

Blog o odnosima s javnošću. Teorija i praksa na jednom mjestu.

OsJob Communication

OsJob je blog koji se interesira o odnosima s javnošću i komunikaciji. Bavi se svim aspektima djelovanja i alata PR-a i olakšavanja komunikacije.