Uvijek su interesantne neke riječi,ali ova riječ
KAMPANJA je posebna. Nikako nije statična već je čak razvojna. Ovdje je
definicija kampanje koja se nalazi na Wikipediji: Kampanja – dolazi od francuske riječi campagne što znači vojni pohod, bitku. Kampanja je niz planiranih
aktivnosti koji služe ostvarivanju određenog vojnog, političkog ili marketinškog cilja.
http://hr.wikipedia.org/wiki/Kampanja
Svaka
kampanja ima nešto posebno. Malo kreativnosti,malo aktivnosti,malo truda i rada
i imamo nešto. Nešto može biti i svašta. Svakako nas izdvaja iz obične gomile
koja tako nešto nije ni pokušala. Ovdje smo naveli ključne samo elemente na
koje treba obratiti pažnju. Opet po ovome lako možete pripremati svoju kampanju
kad i kako odlučite.
Ključni
elementi kampanje:
1. provođenje
ankete (odnosno ispitivanje sklonosti javnosti prema kampanji). Ankete su
uvijek bitne. Imate situacije, gdje neke organizacije, same izmišljaju svoje
podatke . Naravno kako je to pogrešno. Bolje je imati 10-ak nasumice skupljenih
informacija sa ulice nego sve glavne karakteristike od strane glavnog
menadžera. Zašto? Zato što su menadžeri uglavnom subjektivni prema onome što
rade i svojoj organizaciji. Možda imaju nešto što se naziva sljepilo,ali
svakako nisu adekvatni za iskazivanje slike koja njegovu organizaciju
predstavlja. Čak je bolje upitati
pomoćno osoblje organizacije nego same voditelje.
2. ciljanje
(javno mnijenje). Ovdje je već određenje prema čemu se krećete. Izračunate
koliki su vam resursi,koliko imate potencijala,koji su problemi i naravno koga
lako možete uvjeriti. Odredite cilj i pokrećete se prema njemu.
3. ključna
pitanja (istraživanja prošlih kampanja ili protivničke kampanje). Ovdje je već
riječ o rudarenju. Rudarenje ili kopanje informacija. Što više informacija to
bolje. Nikako ne treba nešto izbacivati,možda vam kasnije može dobro doći.
Nikada se ne zna.
4. mediji
(plaćeni,slobodni). Određenje medija je nastavak planiranja. Određenje kome i
koliko puta ćete se javiti i tražiti suradnju. Pretpostavka jeste kako nećete
koristiti medije u KINI,jer tamo opet ništa ne prodajete.
5. financijska
sredstva (prikupljanje). Pronaći sredstva je ponekad jako teško. Nekada se
organizacije okreću prema bogatima,a oni opet nemaju posebnog interesa prema
pomaganju. Kako onda pronaći sredstva? Odredite kome ,uglavnom, pomažete.
Izmjerite tko može imati interesa u svemu tome i tada imate svoje pokrovitelje.
6. time
line (planiranje i prethodnica). Neki čak koriste Gantogram. To je jedna tabela
na kojoj pišete što i kako ćete napraviti u narednom vremenu. Nešto kao
vizualno planiranje.
7. pristup
medijima (plaćeni i slobodni). Ovdje se već određujete kako mislite
funkcionirati. Normalno,ako imate novaca samo raspalite i plaćajte. Ukoliko
nemate novaca tada trebate biti kreativni. Imate mali milijun stranica na
kojima se iskazuje kreativnost,pa čak i neobičnost. Sve ima svoju vrijednost,pa
samim time i vaše zalaganje.
8. kontakt
s klijentima (osobni, posredni, telefonom, poštom). Opet samoodređenje. Što i
kako želite napraviti? Ukoliko želite osobniji kontakt. Možda niste za to.
Možda je za vas slanje e-maila sasvim dovoljno. Svakako trebate imati
kategoriji po čemu ćete biti
prepoznatljivi. Ukoliko vas klijenti vole,naravno kako će jedva čekati baš vaš
e-mail. Možda ipak i griješite? To je opet prepušteno samo vama.
9. područje
djelovanja (teritorij). Ovo je djelovanje interesantno. Nikako ne idite sa
porukama i kampanjama u mjesta koja ne poznajete. Jedino ako je reklama na
državnom nivou,onda vam je sve
dozvoljeno. Zamislite samo situaciju gdje u konzervativnom mjestu
prodajete ljubičaste bermude. Naravno kako možete dobiti još po glavi ili nešto
slično.
10. administracija
(koja vodi kampanju). Ljudi koji to rade i koji uvezuju. To su ljudi koji znaju
gdje je što i kako što izgleda. Imaju sve informacije ili samo one glavne. To
su svakako osobe koje rade,a ne vide se.
Ukoliko smo nešto zaboravili slobodno nas komentirajte ili nam javite.
Nema komentara:
Objavi komentar
Ostavite svoj komentar ovdje.