četvrtak, 12. srpnja 2012.

Političke teme zaraćenih strana.



Ljubomora se javlja na onom mjestu gdje se nešto gubi. Takva je situacija i kod političara. Ljubomorni su kad je netko drugi na vlasti,a ni sami ne znaju kako se to dogodilo. Ona druga strana je jednostavno negdje bila bolja. Ovdje je interesantno navesti neke od tema koje se koriste u sukobljenim stranama. Imate dvije oprečne političke opcije,koje se natječu za izbor na državnoj razini. Većina ima neku stihijsku pretpostavku kako nešto savladati. Neke opet opcije imaju svoju posebnost,pa se služe propagandom u rušenju "onoga drugoga". Opet ona pozicija: "U ljubavi i ratu sve su opcije otvorene". Što hoće reći:ako si političar, ne gledaj nazad, nego samo naprijed,bez obzira koliko si groblje iza sebe ostavio. Ovdje se odnosi s javnošću mogu biti korektiv politici i dati jasnu sliku što bi se trebali i kako prezentirati,kako bi svi uključeni imali dovoljno informacija o glavnim temama.
Naši su mediji puni prepucavanja raznih političkih opcija. Ovi su rekli ovo,a oni ono. Sve te novine baš tako glase. Možda bi bila potrebna dublja analiza političkog djelovanja kako bi otkrili shemu po kojoj funkcioniraju. Međutim to i nije potrebno. Budući zato imamo kuloarne priče i polu informacije iz kojih naziremo sljedeće poteze političkih stranaka. Kažu: kako informirana baba ima bolje informacije od predsjednika stranke. Kako? Nitko to ne zna,ali je ipak u pitanju vrijeme provedeno u praćenju same političke opcije.
Uvijek se politika predstavljala kroz medije. Komunikacijski kanal koji je za njih najvažniji,a ujedno i za njih najjeftiniji. Izađu,predstave i poklone se,a slika i vijest su sutra na kioscima. Kolika je njihova važnost? Ovdje to nije bitno,jer želimo pronaći glavne teme kada stranke zarate. Praćenje svih informacija jeste glavno djelovanje odnosa s javnošću,a jedan od glavnih karakteristika jeste kontrola svih informacija koje se objavljuju.
Najviše od ovih informacija stradavaju oni koji su u sredini masa. Obični ljudi koji toliko i nemaju vremena za svakodnevnu politiku. Imate situacija kada   razne novine donose različite vijesti o istom pitanju,a to izaziva problem kod običnog čovjeka. Nikada nije siguran kome da vjeruje. Zato se taj isti narod uvijek okreće onome koji je trenutno na vlasti i od njega traži smjernice. Traži utjehu ili podršku. Svakako je željen rješenja svojih glavnih problema,a to su posao,sigurnost i sloboda. Ne mora biti ovim redoslijedom,ali svakako su te tri glavne postavke koje nose čovjeka. Međutim,što se dogodi kad su stranke u ratu? Što se dogodi kada su poruke emocionalno nabijene? To je nešto što izaziva podozrenje običnog čovjek i sve veće odustajanje od praćenja politike,a još teže do sudjelovanja u istoj. Poruke koje imaju svoju važnost i svoju težinu. Neke od njih su tolerantne,a neke opet nisu,a sve u zavisnosti tko od glavnih političara vodi glavnu riječ. Pravilna poruka je glavna preokupacija svih odnosa s javnošću. Svakako ne treba poslati informaciju o pelenama u mjestu gdje nema djece. Možda situacija gdje se koristi jezikom sveučilišta u mjestu gdje se svi bave poljoprivredom. Možda će u mjestu sa poljoprivredom netko i prepoznati smisao,ali se sigurno neće zadržavati na poruci.
Problem svih problema  jeste što nema uhodanih demokratskih običaja u ovakvim oblicima rada i djelovanja.  Nema posebnih demokratskih vrijednosti koje mogu poruku postaviti onakvu kakva jeste. Poruku koja će biti svima jasna,a ne samo njima. Koliko ste bili u situaciji prepoznati političku opciju koja je lijeva,a odnosi se u životu i na vlasti  kao da je desna. Možda i obrnuta situacija. Naravno to su samo opcije, o kojima nećemo ovaj put. Odnosi s javnošću su ti koji kreiraju glavna pravila i obaveze svih uključenih u proces izbora. Svakako su to ljudi koji kontroliraju i provode zaključke koji su proizašli iz stranaka.
Zabrinutost je svakoga građanina gdje ovo sve ide? Kuda se kreće ova država i kako se stvaraju nove vrijednosti. Možda se opet traži nešto što nikada neće moći biti urađeno,ali je svakako borba bitna u stvaranju novih vrijednosti. Ovdje su samo skicirane glavne poruke,ali imaju svoj svojstven smisao i način pronalaska svoje javnosti.

  1. Oni su opasnost.
  2. Zaštitnici smo samo mi.
  3. Oni nas ometaju.
  4. Mi smo ti koji pomažemo i stvaramo.
  5. Oni su nemoralni i bezobzirni.
  6. Moralni i poštujemo druge, samo mi.
  7. Neprijatelj će biti uništen.
  8. Mi  smo glavni pobjednici.


Ukoliko smo nešto zaboravili slobodno nas komentirajte ili nam javite.

Nema komentara:

Objavi komentar

Ostavite svoj komentar ovdje.

osjob.blogger.com

Blog o odnosima s javnošću. Teorija i praksa na jednom mjestu.

OsJob Communication

OsJob je blog koji se interesira o odnosima s javnošću i komunikaciji. Bavi se svim aspektima djelovanja i alata PR-a i olakšavanja komunikacije.