ponedjeljak, 16. srpnja 2012.

Interne komunikacije i problemi.



Interne ili unutrašnje komunikacije su izuzetno bitne za sve organizacije koje postoje i žele još postojati. Organizacije koje ne prate način komunikacije obično dođu dovedu do unutrašnjih sukoba. Sukobi se obično javljaju na mjestima gdje je lanac suradnje najslabiji. Odnosno kod najslabije karike u lancu. Pogledate li organizacije i njihov ustroj imate predodžbu kako one i funkcioniraju. Neke organizacije imaju lakšu protočnost informacija,a neke su slabije vješte u svemu tome. Jedan primjer iz mojeg okruženja. Prijatelj mi radi u jednom hotelu i kako kaže:trpi uvrede i olajavanja od svoga šefa do krajnjih granica koje mu se događaju. Prvi puta ga je ISPALIO zbog kašnjenja,drugi puta zbog slabo ispečene ribe,a dalji su razlozi ne prijavljivanje pogreške,slabija komunikacija sa gostima,ne prodavanje ribe (koja je sporedni artikl u hotelu). Sve te greške i  greščice imaju svoj problem,a to je komunikacija.  Moj prijatelj konobar je ipak prekvalificirani i slabije plaćeni djelatnik te organizacije. Sigurno kako nije glup ni ne sposoban,ali je sigurno ne informiran od strane menadžmenta. Sva njegova obuka se događala u hodu. Učio je na greškama i pomalo ih rješavao,koliko je stigao. Sigurno kako nije vrhunski u svom poslu,ali sigurno nije ni zadnja rupa na svirali u svojoj organizaciji. U čemu je problem? Vječiti je problem identiteta same organizacije,a to je početni status svakog poduzeća. Uprava hotela jednostavno nije imala predodžbu:što predstavlja njihov hotel? Nije imala predodžbu kome služe i kakve goste treba da prime i što da očekuju. Možda je ovdje glavni problem svaštarenje.  Žele od hotela sa nekoliko zvjezdica napraviti restoran bez ikakvog smisla i oblika. Čak su naveli  naziv svoga restorana pod nazivom "Kužina". Svakako kako to nema smisla,ali je gazda taj što određuje gdje se konj mora vezati. Druga situacija jeste što imaju prostor sa premalo radnika,a i oni što ostaju nemaju baš nekog interesa ni volje popraviti situaciju u firmi koja ih IZRABLJUJE,kako to radnici tvrde. Menadžment opet nije našao za shodno obavijestiti svakog svojeg uposlenika što traže od njih i kako da se postave  prema svim gostima i posebnim gostima. Znači,ako radnik nešto radi ,nakon svega toga se može dogoditi da bude ukoren za nešto što u prvom redu nije znao što treba uraditi.  Bilo dobro ili loše svakako je zaposlenik  izgubio,jer ga vlasnik iz svojih obijesnih razloga može kažnjavati dok hoće i kako hoće. Neki  će to uraditi zbog toga što su sadisti,a neki zbog toga što  su  željni smanjenja plaće na mjestu radnih  grešaka. Možda je svemu tome problem što su pojedini članovi uprave jednostavno  ne spremni u djelovanju i radu sa ljudima. Svakako da ima članova uprave koji znaju i umiju raditi svoj posao,ali eto uvijek se loše stvari lakše vide,nego one koje su uspješne. Kako sve to riješiti ? Nije baš jednostavno,ali uz pomoć discipline je moguće.
Neke organizacije trebaju više pomoći,a neke manje. Svakako je sigurno kako sve organizacije imaju takvih problema. Jedna druga firma ima problem sa ne definiranim vizijama same organizacije. Uprava jedne firme svaki dan zasjeda i imaju svoje neke zaključke. Obično se u tu upravu smatraju vlasnik,glavni menadžer, knjigovođa i jedan dobar prijatelj vlasnika (napola pravnik,a napola smetalo). Sve dogovore koje imaju zadržavaju za sebe. Tako su nedavno riješili da pokrenu novi proizvod. Sve su držali za sebe,a onda su na kraju svega u tri dana naložili da se to napravi bez jasnog načina djelovanja. Radnici su bili zbunjeni i naravno ne spremni. Većinom se sve kvarilo. Utisak na otvaranju je bio katastrofalno loš. Proizvod je više nego užasan, a ministar koji je nazočno prisustvovao otvaranju je jako brzo otišao. Valjda je i on shvatio s kime ima posla.  Naravno,uprava je sve nazvala svojim uspjehom,a nažalost svi se u okolici izruguju tom danu.
Ovdje smo naveli  nekoliko interesantnih i lako mogućih načina rješenja svih unutarnjih problema  komunikacije.   Zašto su bitne? Zato što je lako pratiti slijed   rješenja problema i problema u komunikaciji unutar organizacije. Neke teme su okrenute motivaciji ,a neke su jednostavne za upotrebu. Možemo ih nazvati i alatima za unutarnju komunikaciju.


1. Osigurati poticaje.
2. Skratite e-pošte.
3. Planirajte svoj sastanak.
4. Naknada za izobrazbu.
5. Razvoj karijere.
6. Pitajte svog zaposlenika.
7. Podijelite svoju viziju.
8. Dajte im do znanja da vam je stalo.
9. Pohvaliti za dobro obavljen posao.
10. Ne zaboravite da postoji život izvan posla.


Ukoliko smo nešto zaboravili slobodno nas komentirajte ili nam javite.

Nema komentara:

Objavi komentar

Ostavite svoj komentar ovdje.

osjob.blogger.com

Blog o odnosima s javnošću. Teorija i praksa na jednom mjestu.

OsJob Communication

OsJob je blog koji se interesira o odnosima s javnošću i komunikaciji. Bavi se svim aspektima djelovanja i alata PR-a i olakšavanja komunikacije.