Interne ili
unutrašnje komunikacije su izuzetno bitne za sve organizacije koje postoje i
žele još postojati. Organizacije koje ne prate način komunikacije obično dođu
dovedu do unutrašnjih sukoba. Sukobi se obično javljaju na mjestima gdje je
lanac suradnje najslabiji. Odnosno kod najslabije karike u lancu. Pogledate li
organizacije i njihov ustroj imate predodžbu kako one i funkcioniraju. Neke
organizacije imaju lakšu protočnost informacija,a neke su slabije vješte u
svemu tome. Jedan primjer iz mojeg okruženja. Prijatelj mi radi u jednom hotelu
i kako kaže:trpi uvrede i olajavanja od svoga šefa do krajnjih granica koje mu
se događaju. Prvi puta ga je ISPALIO zbog kašnjenja,drugi puta zbog slabo
ispečene ribe,a dalji su razlozi ne prijavljivanje pogreške,slabija
komunikacija sa gostima,ne prodavanje ribe (koja je sporedni artikl u hotelu).
Sve te greške i greščice imaju svoj
problem,a to je komunikacija. Moj
prijatelj konobar je ipak prekvalificirani i slabije plaćeni djelatnik te
organizacije. Sigurno kako nije glup ni ne sposoban,ali je sigurno ne
informiran od strane menadžmenta. Sva njegova obuka se događala u hodu. Učio je
na greškama i pomalo ih rješavao,koliko je stigao. Sigurno kako nije vrhunski u
svom poslu,ali sigurno nije ni zadnja rupa na svirali u svojoj organizaciji. U
čemu je problem? Vječiti je problem identiteta same organizacije,a to je
početni status svakog poduzeća. Uprava hotela jednostavno nije imala
predodžbu:što predstavlja njihov hotel? Nije imala predodžbu kome služe i kakve
goste treba da prime i što da očekuju. Možda je ovdje glavni problem
svaštarenje. Žele od hotela sa nekoliko
zvjezdica napraviti restoran bez ikakvog smisla i oblika. Čak su naveli naziv svoga restorana pod nazivom
"Kužina". Svakako kako to nema smisla,ali je gazda taj što određuje
gdje se konj mora vezati. Druga situacija jeste što imaju prostor sa premalo
radnika,a i oni što ostaju nemaju baš nekog interesa ni volje popraviti
situaciju u firmi koja ih IZRABLJUJE,kako to radnici tvrde. Menadžment opet
nije našao za shodno obavijestiti svakog svojeg uposlenika što traže od njih i
kako da se postave prema svim gostima i
posebnim gostima. Znači,ako radnik nešto radi ,nakon svega toga se može
dogoditi da bude ukoren za nešto što u prvom redu nije znao što treba uraditi. Bilo dobro ili loše svakako je
zaposlenik izgubio,jer ga vlasnik iz
svojih obijesnih razloga može kažnjavati dok hoće i kako hoće. Neki će to uraditi zbog toga što su sadisti,a neki
zbog toga što su željni smanjenja plaće na mjestu radnih grešaka. Možda je svemu tome problem što su
pojedini članovi uprave jednostavno ne
spremni u djelovanju i radu sa ljudima. Svakako da ima članova uprave koji
znaju i umiju raditi svoj posao,ali eto uvijek se loše stvari lakše vide,nego
one koje su uspješne. Kako sve to riješiti ? Nije baš jednostavno,ali uz pomoć
discipline je moguće.
Neke organizacije
trebaju više pomoći,a neke manje. Svakako je sigurno kako sve organizacije
imaju takvih problema. Jedna druga firma ima problem sa ne definiranim vizijama
same organizacije. Uprava jedne firme svaki dan zasjeda i imaju svoje neke
zaključke. Obično se u tu upravu smatraju vlasnik,glavni menadžer, knjigovođa i
jedan dobar prijatelj vlasnika (napola pravnik,a napola smetalo). Sve dogovore
koje imaju zadržavaju za sebe. Tako su nedavno riješili da pokrenu novi
proizvod. Sve su držali za sebe,a onda su na kraju svega u tri dana naložili da
se to napravi bez jasnog načina djelovanja. Radnici su bili zbunjeni i naravno
ne spremni. Većinom se sve kvarilo. Utisak na otvaranju je bio katastrofalno
loš. Proizvod je više nego užasan, a ministar koji je nazočno prisustvovao
otvaranju je jako brzo otišao. Valjda je i on shvatio s kime ima posla. Naravno,uprava je sve nazvala svojim
uspjehom,a nažalost svi se u okolici izruguju tom danu.
Ovdje smo
naveli nekoliko interesantnih i lako
mogućih načina rješenja svih unutarnjih problema komunikacije. Zašto su bitne? Zato što je lako pratiti
slijed rješenja problema i problema u
komunikaciji unutar organizacije. Neke teme su okrenute motivaciji ,a neke su
jednostavne za upotrebu. Možemo ih nazvati i alatima za unutarnju komunikaciju.
1.
Osigurati poticaje.
2.
Skratite e-pošte.
3.
Planirajte svoj sastanak.
4. Naknada
za izobrazbu.
5. Razvoj
karijere.
6. Pitajte
svog zaposlenika.
7.
Podijelite svoju viziju.
8. Dajte
im do znanja da vam je stalo.
9.
Pohvaliti za dobro obavljen posao.
10. Ne
zaboravite da postoji život izvan posla.
Ukoliko smo nešto zaboravili slobodno nas komentirajte ili nam javite.
Nema komentara:
Objavi komentar
Ostavite svoj komentar ovdje.