Tko je tvorac
poruke? Jesu li to političari ili su to djelatnici odnosa s javnošću? Neka
pitanja su ponekad teška…
Političari koji pišu
sami svoje poruke ili govore imaju neku subjektivnu crtu. Što to znači? Znači
kako iznose nešto u javnost što bi trebalo biti dio njih i njihovog gledanja na
svijet. Druga situacija jeste kako iznose nešto što smatraju za potrebno,ali im
nitko u tome ne vjeruje. Izbor posebnih vijesti i posebne teme koja zaokuplja
političara jeste opet neka njemu svojstvena
interesna sfera. Svakako je problem za političara kako bi imali
uvjerljivu poruku za javnost i mnijenje. Što je tu onda problem? Vječiti je
problem to što nitko nikome ne vjeruje. Javnost ne vjeruje političaru.
Političar onda kudi javnost što nije podržala neku njima svojstvenu tematiku
koja eto "može donijeti bolje sutra svima". Situacija iz koje nema
izlaza.
Ukoliko odnosi s
javnošću prave govor,onda je situacija malo drugačija. PR stručnjaci pišu na
komunikacijskom nivou,pišu što je jednostavnije moguće. Naglašavaju nešto što
može donijeti bolju poziciju i za političara i za javno mnijenje. Što je tu
onda problem? Jednostavno,opet ne povjerenja. Sada se javnost okreće protiv
odnosa s javnošću,jer su oni ti koji su spin doktori. Oni koji okreću stvarno
stanje u kojima se društvo nalazi. Je li to tako? Nije. Odnosi s javnošću nisu
subjektivni ni na jednu situaciju,oni objektivno sagledavaju najrealniju opciju
i za političara i za javno mnijenje.
Zašto? Zato što jedino tako mogu prenijeti svoju poruku i naglasiti
zajedničko stajalište bez pojedinačnog cjenkanja. Ukoliko se politika i odnosi
s javnošću dovedu u tu situaciju gdje moraju opravdavati i
posebno objašnjavati svoje stajalište,tada nisu jasno odradili svoj
posao. Nisu doveli do situacije gdje su svi zadovoljni. Samim time se dovode do
problema i posebnog vremenskog objašnjavanja koja ne mogu nekada imati dobre
rezultate. Možda većina neće dobro proći.
Gdje je problem?
Problem je prenijeti jasnu i ne dvosmislenu poruku do javnosti koje to
interesira. Ovdje se pravi stručnjaci moraju jako dobro fokusirati i pronaći
rješenje problema.
Što trebaju učiniti
odnosi s javnošću? Ovdje su samo neki od postupaka koji se ne smiju ispustiti
iz vida.
-utvrđivanje namjere
i drugih karakteristika tvorca poruke. To znači prilagoditi poruku i načinu
izlaganja političara,a isto tako objasniti javnosti od čega se sastoji poruka.
Gdje je glavno težište i kako poruka glasi za sve upućene u tu temu.
-utvrđivanje
psihološkog stanja pojedinca i grupe. Svakako nećete moći isto razgovarati sa
sveučilišnim profesorom i sa čovjekom koji čuva ovce. Čuvar ovaca ima lakši i
ne posredniji rječnik. Svakako se poruka mora spustiti na tu razinu kako bi
svima trebala biti jasna.
-otkrivanje opsega
propagande. Ovdje je već vrijeme raspoznavanja glavnih alata u prenošenju
poruke. Kako smo već čuli do sada : ne možete poruku poslati u Kinu,a da
očekujete kako će ga u nekom susjednom selu razumjeti. Svakako treba znati
prilagoditi i poruku i kanale
komunikacije na jedna jednostavniji i lakši način.
-obavještajni
podaci. Područje anketiranja ili povratnih informacija je glavna preokupacija
odnosa s javnošću. Svakako moraju mjeriti ukupan uspjeh ili ne uspjeh odrađenog
posla. Ako ništa,a ono samo zato kako bi
kasnije bilo manje pogrešaka.
Ukoliko smo nešto zaboravili slobodno nas komentirajte ili nam javite.
Nema komentara:
Objavi komentar
Ostavite svoj komentar ovdje.