Ništa nije
bolje od isticanja svojih vrijednosti. Kako ono stari ljudi kažu:hvalite me
moja usta kad nitko drugi neće. Političari,bilo amateri ili profesionalci,imaju
tu osobinu hvaljenja. Hvaljenje je kod njih način disanja ili života. Naravno
rezultati su sasvim drugačiji,ali opet tko je narod da to pita. Stalne su
situacije kada pokušavaju istaknuti neki svoj posebni interes ili zalaganje.
Znate onaj početak priče: MI SMO BILI TI KOJI SMO SE ZALAGALI ZA TO I TO. Nema veze što su zbog
toga i toga uništili nekoliko tisuća radnih mjesta. Možda su nekog čovjeka
natjerali na suicid. Svakako to nije važno,bitno je kako su se oni zalagali.
Svako
mjesto ima svoj način komunikacije. Komunikacije na kojima se rješavaju tekući
problemi ili pregovara oko povoljnije pozicije ili se jednostavno umiruje
susjeda kojoj smeta vaš auto koji je eto posebno parkiran. Takvim situacijama
trebaju i nužni su odnosi s javnošću. Način komunikacije koji može dati
smisleni karakter svom djelovanju. Nikako se ovdje ne smiju odnosi s javnošću
pojaviti kao sudac ili posebni ego u rješenju problema. Nikako se ne smije
dogoditi da odnosi s javnošću budu na strani nekoga. To jednostavno ne bi
trebalo biti moguće,ali i nije moguće. Jer odnosi s javnošću imaju samo jedan
cilj,a to je biti lojalan i komunikativan i pouzdan alat u zajedničkom
nastojanju rješenja problema. Jednostavnije rečeno: odnosi s javnošću su alat
koji ide uz rub jedne i druge suprotstavljene strane,a za zadovoljavanje svih
zainteresiranih potreba. Svakako su političari ti koji imaju svoju viziju kako riješiti svoje
posebne ciljeve,a odnosi s javnošću su tu kako bi zadovoljili sve strane u tom
procesu. Mogu li političke opcije i odnosi s javnošću zajednički djelovati,na
zajedničkim interesima? Svakako,ali samo u uvjetima etike i morala. Nikako si
odnosi s javnošću ne smiju dozvoliti narušavanje svojeg ugleda. Političar čak
može promijeniti svoju poziciju,ali odnosi s javnošću ne mogu. Odnosi moraju
biti bazirani na etici,jer samo tako mogu biti pouzdan partner u svome
djelovanju. Pouzdan partner i politici i društvu koje ga okružuje.
Vječiti je
problem kako pomiriti megalomanski odnos političara i podložni odnos s
javnošću. Možda se čak pomalo isključuju,ali nije nužno tako. Jedni i drugi
imaju cilj. Cilj jeste unaprijediti svoju okolinu,ali na različite
načine od političara. Politika ima samo svoj cilj i zadovoljenje svoj posebnih
interesa. Dok su odnosi s javnošću bazirani na širu podršku i prihvaćanje od
onoga što imaju političari.
Najviše
zbunjivanja u svemu tome imaju birači. Zabune su u tome što su poruke koje i
političari i odnosi s javnošću šalju suprotni od onoga što oni traže. Često
imate priliku gledati TV dnevnik u kojem vas obavještavaju kako je neki
političar podržao neku opciju,koju opet podržava Europska Unija,a koja je vama
sasvim ne upotrebljiva. Mijenjaju vam način života na način koji vam ne
odgovara. Kako sve to pomiriti? Jednostavno :strategijom koja će obuhvatiti sve
ljude u državi. Možda ne sve,ali barem ogromnu većinu. Strategija jeste dio
odnosa s javnošću na koji način oni dolaze do zajedničkih stavova i politike i
same javnosti. Zajedničkim djelovanjem se dobiva sasvim djelotvornija sredina i
za političare i naravno za narod. Za tako nešto su potrebni i isticanje
vrijednosti. Istina,u politici,neke
vrijednosti imaju smisla,a neke baš i ne. Zato su tu odnosi s javnošću koji
mogu dati smisao onima koji to trebaju. Isticanje posebnih ciljeva opet okuplja kritičnu masu koja
donosi ili promjene,ali svakako donosi odluke,na izborima. Za takav proces
imamo pet isticanja svojih vrijednosti na koji način dolazimo do svojeg
biračkog tijela.
Uopćavanja
su jedno od njih,a ako su povoljna utoliko još bolje. Isticanje krajnjeg
cilja,a bez sustava na koji će se to riješiti baš i nije neka situacija za
pohvalu. Znate situacije gdje politički protivnici kažu kako imaju plan kako to
riješiti,ali apsolutno nemaju pojma što je problem. To su naravno općenita
uopćavanja.
Prebacivanje
je drugi od načina isticanja. Situacija kada
se prebacuje priča sa jedne teme na drugu,a koja je vama potrebna.
Istaknuti možete posebnog volontere i njegovo zalaganje,ali je to teško
prihvatljivo vašim šefovima,jer im to smanjuje svijetlo koje njih obasjava.
Potvrde su
u današnje vrijeme najčešće i sve češće situacije. Znate onu reklamu o Dormeu
,pa tamo neki sportaš promovira neki madrac,a niti je stručan za madrac niti
ima neku posebnost osim toga što eto i on tamo ponekad spava.
Čovjek je
poseban način prikazivanja svojih vrijednosti. Istaknuti svojeg zmajolikog šefa
kao nekog tako običnog i nije baš lako. Teško je istaknuti da je Drakula taj
koji je poznat po zalaganju za ljudski život. Nije bio zaslužan ni za cvijeće,a
kamo li za ljudske osjećaje.
Kud svi tu
i ja je posebna priča. Ovo imate u svim knjigama
sociologije,psihologije,društva,filozofije,itd. Ovdje je riječ o samom
konformizmu. Isticanje vrijednosti u kojem se svi slažu kako je to jedino
ispravno i slično. Ima jedna stara uzrečica: kud svi tu i mali Mujo. Samo ako
je većina tamo to je ono što je najpametnije i najbolje. Naravno takav način je
lagan kod slabije obrazovanih nego kod intelektualaca.
Ukoliko smo nešto zaboravili slobodno nam javite ili nas komentirajte.
<script type="text/javascript" >
function woopraReady(tracker){
tracker.setDomain('osjob. blogspot.com');
tracker.setIdleTimeout(30000 0);
tracker.track();
return false;
}
(function(){
var wsc=document.createElement ('script');
wsc.type='text/javascript';
wsc.src=document.location.prot ocol+'//static.woopra.com/js/w oopra.js';
wsc.async=true;
var ssc = document.getElements ByTagName('script')[0];
ssc.parentNode.insertBefore(ws c, ssc);
})();
script>
function woopraReady(tracker){
tracker.setDomain('osjob.
tracker.setIdleTimeout(30000
tracker.track();
return false;
}
(function(){
var wsc=document.createElement
wsc.type='text/javascript';
wsc.src=document.location.prot
wsc.async=true;
var ssc = document.getElements
ssc.parentNode.insertBefore(ws
})();
script>
Nema komentara:
Objavi komentar
Ostavite svoj komentar ovdje.