ponedjeljak, 11. srpnja 2011.

Djelovanje glasnogovornika u obrazovnim institucijama.

Različito je djelovanje ureda za odnose s javnošću u različitim organizacijama. Korporativne organizacije imaju urede koje objedinjuju sve od pisanja za organizaciju,pa preko fotografije,pa sve do komunikacijskih planova i budžeta za oglašavanje i promociju. Takvi uredi se organiziraju sa ciljem prema društvenoj zajednici,a obično mogu biti reaktivne i proaktivne. Reaktivni odnosi s javnošću su uglavnom djelovanje iz dana u dan,bez nekih posebnih ciljeva,a sa pozicije rješenja svakodnevnih aktivnosti,a to mogu biti ili krizno djelovanje ili rješenje vrućih „vijesti“ili samo onih koji su na dnevnom redu zanimanja društvenih zajednica. Proaktivni pristup jeste pravljenje i vijesti i priča i događaja i sastanaka ,ali sa glavnim ciljem. Cilj proaktivnih odnosa s javnošću jeste da djeluje preventivno i da zasipa zajednicu sa informacijama i prezentacijama,a sa jedinim jasnim ciljem da preduhitri neformalnu komunikaciju u i oko organizacije. Djelovanje glasnogovornika u obrazovnim institucijama je daleko „siromašnije“,ali uz proaktivni pristup prema društvenoj zajednici može imati posao koji nikad ne završava. Postoji popis poslova koje je američki pisac M.Sulivan napisao u djelu Djelotvoran ured za tisak,a glasi:

Popis poslova djelatnika za odnose s javnošću su:
1.    uloga glasnogovornika koji vodi redovite i izvanredne susrete s novinarima;
2.    upravljanje dnevnim aktivnostima ureda za OSJ;
3.    asistiranje u razvoju politike i strategije radi njihova predstavljanja medijima;
4.    planiranje i upravljanje medijskim kampanjama;
5.    obrađivanje novinarskih upita;
6.    dogovaranje intervjua i konferencija za novinare s dužnosnicima;
7.    savjetovanje dužnosnika o problemima u odnosima s medijima;
8.    priprema priopćenja za medije;
9.    naknadno analiziranje događaja i prosudbe učinaka;
Možda bi uz ovo sve mogli nadodati i praćenje posebnih projekata,koji se tiču obrazovnih organizacija,kao što su posebne manifestacije i događanja izvan organizacijskih prostorija. Recimo još i da bi količina posla,za razliku od nekih drugih organizacija,bila sasvim drukčija. U postotcima bi to bilo ovako:vrijeme utrošeno u odgovore na novinarska pitanja 10%, 50%vremena za prikupljanje informacija, i 40%priprema materijala i susreta s novinarima. Bitno je naglasiti da se organizacija mora odrediti sa kojim dužnosnicima će nastupati u javnosti,koliko i kako dugo,non-stop pristup novinara,koji su odnosi između timova i odnosa s javnošću. Određenje pristupa i istupa umjesto dužnosnika organizacije je jako bitan,količina objava i vremena u odnosima s medijima je isto jedan od aspekata koji se moraju razmotriti.

Autoritet, vjerodostojnost i lojalnost glasnogovornika

Autoritet glasnogovornika je vrlo važna karakteristika u odnosima s dužnosnicima i novinarima, a ključna pitanja u svezi s njim su:pristup dužnosnicima,prva osoba za kontakt s medijima, kontrola nad komunikacijom dužnosnika s medijima,kontrola priopćenja za medije i tumačenja politike.
Autoritet je važna stavka za glasnogovornika,jer bez toga on i nije u situaciji da kvalitetno radi svoj posao.

Vjerodostojnost je nešto što mora biti kontinuitet u radu glasnogovornika. Mora uvijek znati gdje se tko nalazi i da je dostupan u svako doba dana i noći. Mora biti na raspolaganju svima od ukupne javnosti.

Lojalnost je osobina glasnogovornika koja uz etičke principe,kod većine ljudi,izaziva različite reakcije na pojedina događanja. Glasnogovornik mora biti lojalan svom pretpostavljenom i nalazi se na sjecištu mnogih moralnih i nemoralnih događanja,a svi se različito odnose prema određenim problemima u društvu.

Ukratko posao glasnogovornika zahtjeva održavanje uravnoteženog odnosa s mnogim ljudima, s dužnosnikom kojeg zastupa, službenicima, ostatkom administracije, te s novinarima.  Glasnogovornik mora biti vidljiv umjesto svojega šefa, kada je to poželjno, odnosno ostati u njegovoj pozadini kada se šef nađe na medijskoj pozornici.

Nema komentara:

Objavi komentar

Ostavite svoj komentar ovdje.

osjob.blogger.com

Blog o odnosima s javnošću. Teorija i praksa na jednom mjestu.

OsJob Communication

OsJob je blog koji se interesira o odnosima s javnošću i komunikaciji. Bavi se svim aspektima djelovanja i alata PR-a i olakšavanja komunikacije.