četvrtak, 30. kolovoza 2012.

Političke partije i odnosi s javnošću



Političke partije i odnosi s javnošću imaju budućnost,ali samo ukoliko glavne vođe partija imaju sluha za slušanje odnosa s javnošću i njihovog načina rada.

Većina političkih partija je postala ne prepoznatljiva. Nešto pokušavaju,a ni sami ne znaju što i gdje trebaju napraviti. Što im se dogodilo? Možda zamor,a možda nisu više sigurni u svoje ciljeve. Odnosi s javnošću mogu i imaju snage za poboljšanje djelovanja u političkim partijama/strankama,ali samo ukoliko budu dovoljno fleksibilni i uporni. Pripadnici odnosa s javnošću obično dolaze u organizacijsku strukturu koja je birokratska i slabo pokretljiva. Ovdje odnosi s javnošću moraju biti izuzetno oprezni,jer svojom aktivnošću mogu izazvati podozrenje starijih članova stranke,a to može dovesti do slabijeg djelovanja na terenu. Odnosi s javnošću,ovdje, trebaju biti posebno sposobni za točno i kvalitetno komuniciranje prema ostalim članovima stranke/partije. Nikako nemojte dozvolite nerazumljivost. Izdvojite vrijeme za objašnjavanje i opet objašnjavanje,ali svakako budite tolerantni na sve gluposti,koje budu stajale pred vama.
Kako komunicirati pravu vrijednost? Samo ukoliko imate razumijevanje svih strana u procesu. Jednom je jedan čovjek rekao:nikakav posao,a posebno ne u odnosima s javnošću,ne može se realizirati,ukoliko nema barem malo dobre volje sa svih strana. Za tako nešto,odnosi s javnošću, moraju biti dobro i kvalitetno pripremljeni. Nikako se ne slažem, kako moramo imati samo jedan način komunikacije i jedno gledište na situaciju. Ovdje moramo biti dobro informirani o svim aspektima društva,sociologije,psihologije i svih drugih djelovanja,koje su nam na raspolaganju.
Ukoliko se pojavite u političkim partijama,obavezno budite više nego dobri,čak morate biti zadivljujući. Morate dati 110 % od sebe,kako bi mogli djelovati u narednom periodu. Periodu dokazivanja svojih načina rada. Morate imati zadivljujuću temu i nastup,kako bi privoljeli stranku/partiju za promjenama i poboljšanjima. Možda oni misle kako im poboljšanje ne treba,ali to je njihov problem. Ista je situacija sa menadžerskim sljepilom. Prva i osnovna stvar jeste pozornost na organizacijsku strukturu,kulturu,ponašanje i djelovanje. Tome morate dati dosta svoga vremena,jer samo tako možete sagledati glavne probleme u komunikacijskim kanalima.
Upravo ste došli na mjesto, gdje politika vodi glavnu riječ,a to znači kako odnosi s javnošću dolaze kao „glasnik“novih ideja i aktivnosti. Normalno je za očekivati,kako to nekome neće odgovarati,a to opet može dovoljno zaustaviti ili onemogućiti vaše djelovanje na procesu preobrazbe. Negdje ćete morati djelovati kao projekt menadžer,ali se zato morate pripremiti za osobnim djelovanjem i poduzimanjem akcija. Sigurno kako nećete biti u stanju djelovati na političare iz prvog pokušaja,to je ipak proces.
Kako djelovati? Iskoristite sve svoje znanje o načinima političkog djelovanja. Koristite tuđe slučajeve i prilagodite ih sebi. Ovdje je naglasak:prilagodite ih sebi. Sve akcije nisu iste. Sve organizacije nisu iste. Svi problemi nisu isti. Svakako trebate biti fleksibilni i kreativni u svojem djelovanju. Prilagoditi način svoga rada,djelovanje političke organizacije,sa novim alatima i novim djelovanjima (koje možete stvoriti) i uvježbajte taj način rada. Svakako je bitno uvježbati način rada,jer bez toga ćete imati lutanje kroz djelovanje u odnosima s javnošću. Morate biti jasni i ne dvosmisleni. Samo tako možete zadržati pozornost na svom radu.
Jedna od vrlo važnih situacija u radu odnosa s javnošću jeste jasno zamišljanje cijelog puta djelovanja. Tvrtke imaju misiju i ciljeve,a vama kroz politiku, ostaju samo ključne riječi i politički problemi. Koliko su oni realni? To je malo teži problem. Neke političke opcije imaju problem sa svojim ciljevima. Nikako ne mogu pronaći pravu temu za djelovanje,a to je dodatni problem za sve nas u odnosima s javnošću. Nismo u mogućnosti djelovati na svoje teme,ali ni na političke,jer nas jednostavno ne obavještavaju o svojim namjerama. Kako tu postupiti? Izuzetno teško i dugotrajno. Moramo čekati na novu situaciju koja se događa na obzoru. Zašto? Nikako nas neće poslušati na naš način rada,a njihov je već poklopljen kompromisom i ne djelotvorna je.
Nikako ne trebamo biti ukras u djelovanju. Moramo biti dovoljno aktivni ili barem proaktivni u novim događanjima. Bilo to kroz odnose s medijima ili glasnogovorništvo ili jednostavno kroz prikupljanje informacija. Naš način djelovanja jeste bitan,ali samo ako smo mi svjesni i djelotvorni. S time se omogućuje bolje djelovanje novih naraštaja osoba iz odnosa s javnošću.


Ukoliko smo nešto zaboravili slobodno nas komentirajte ili nam javite.


English: Portrait photo of Jana Bobošíková, Cz...
English: Portrait photo of Jana Bobošíková, Czech Member of the European Parliament and chairwoman of the Politika 21 party. Česky: Jana Bobošíková, poslankyně Evropského parlamentu a předsedkyně strany Politika 21 Deutsch: Jana Bobošíková, tschechisches Mitglied des Europäischen Parlaments. Suomi: Jana Bobošíková on tšekkiläinen poliitikko ja nykyinen Euroopan parlamentin sitoutumaton jäsen. (Photo credit: Wikipedia)

Enhanced by Zemanta

Nema komentara:

Objavi komentar

Ostavite svoj komentar ovdje.

osjob.blogger.com

Blog o odnosima s javnošću. Teorija i praksa na jednom mjestu.

OsJob Communication

OsJob je blog koji se interesira o odnosima s javnošću i komunikaciji. Bavi se svim aspektima djelovanja i alata PR-a i olakšavanja komunikacije.