Političke
partije i odnosi s javnošću imaju budućnost,ali samo ukoliko glavne vođe
partija imaju sluha za slušanje odnosa s javnošću i njihovog načina rada.
Većina
političkih partija je postala ne prepoznatljiva. Nešto pokušavaju,a ni sami ne
znaju što i gdje trebaju napraviti. Što im se dogodilo? Možda zamor,a možda
nisu više sigurni u svoje ciljeve. Odnosi s javnošću mogu i imaju snage za
poboljšanje djelovanja u političkim partijama/strankama,ali samo ukoliko budu
dovoljno fleksibilni i uporni. Pripadnici odnosa s javnošću obično dolaze u
organizacijsku strukturu koja je birokratska i slabo pokretljiva. Ovdje odnosi
s javnošću moraju biti izuzetno oprezni,jer svojom aktivnošću mogu izazvati
podozrenje starijih članova stranke,a to može dovesti do slabijeg djelovanja na
terenu. Odnosi s javnošću,ovdje, trebaju biti posebno sposobni za točno i
kvalitetno komuniciranje prema ostalim članovima stranke/partije. Nikako
nemojte dozvolite nerazumljivost. Izdvojite vrijeme za objašnjavanje i opet
objašnjavanje,ali svakako budite tolerantni na sve gluposti,koje budu stajale
pred vama.
Kako
komunicirati pravu vrijednost? Samo ukoliko imate razumijevanje svih strana u
procesu. Jednom je jedan čovjek rekao:nikakav posao,a posebno ne u odnosima s
javnošću,ne može se realizirati,ukoliko nema barem malo dobre volje sa svih
strana. Za tako nešto,odnosi s javnošću, moraju biti dobro i kvalitetno
pripremljeni. Nikako se ne slažem, kako moramo imati samo jedan način
komunikacije i jedno gledište na situaciju. Ovdje moramo biti dobro informirani
o svim aspektima društva,sociologije,psihologije i svih drugih djelovanja,koje
su nam na raspolaganju.
Ukoliko se
pojavite u političkim partijama,obavezno budite više nego dobri,čak morate biti
zadivljujući. Morate dati 110 % od sebe,kako bi mogli djelovati u narednom
periodu. Periodu dokazivanja svojih načina rada. Morate imati zadivljujuću temu
i nastup,kako bi privoljeli stranku/partiju za promjenama i poboljšanjima.
Možda oni misle kako im poboljšanje ne treba,ali to je njihov problem. Ista je
situacija sa menadžerskim sljepilom. Prva i osnovna stvar jeste pozornost na
organizacijsku strukturu,kulturu,ponašanje i djelovanje. Tome morate dati dosta
svoga vremena,jer samo tako možete sagledati glavne probleme u komunikacijskim
kanalima.
Upravo ste
došli na mjesto, gdje politika vodi glavnu riječ,a to znači kako odnosi s
javnošću dolaze kao „glasnik“novih ideja i aktivnosti. Normalno je za
očekivati,kako to nekome neće odgovarati,a to opet može dovoljno zaustaviti ili
onemogućiti vaše djelovanje na procesu preobrazbe. Negdje ćete morati djelovati
kao projekt menadžer,ali se zato morate pripremiti za osobnim djelovanjem i
poduzimanjem akcija. Sigurno kako nećete biti u stanju djelovati na političare
iz prvog pokušaja,to je ipak proces.
Kako
djelovati? Iskoristite sve svoje znanje o načinima političkog djelovanja.
Koristite tuđe slučajeve i prilagodite ih sebi. Ovdje je naglasak:prilagodite
ih sebi. Sve akcije nisu iste. Sve organizacije nisu iste. Svi problemi nisu
isti. Svakako trebate biti fleksibilni i kreativni u svojem djelovanju.
Prilagoditi način svoga rada,djelovanje političke organizacije,sa novim alatima
i novim djelovanjima (koje možete stvoriti) i uvježbajte taj način rada.
Svakako je bitno uvježbati način rada,jer bez toga ćete imati lutanje kroz
djelovanje u odnosima s javnošću. Morate biti jasni i ne dvosmisleni. Samo tako
možete zadržati pozornost na svom radu.
Jedna od
vrlo važnih situacija u radu odnosa s javnošću jeste jasno zamišljanje cijelog
puta djelovanja. Tvrtke imaju misiju i ciljeve,a vama kroz politiku, ostaju
samo ključne riječi i politički problemi. Koliko su oni realni? To je malo teži
problem. Neke političke opcije imaju problem sa svojim ciljevima. Nikako ne
mogu pronaći pravu temu za djelovanje,a to je dodatni problem za sve nas u
odnosima s javnošću. Nismo u mogućnosti djelovati na svoje teme,ali ni na
političke,jer nas jednostavno ne obavještavaju o svojim namjerama. Kako tu
postupiti? Izuzetno teško i dugotrajno. Moramo čekati na novu situaciju koja se
događa na obzoru. Zašto? Nikako nas neće poslušati na naš način rada,a njihov
je već poklopljen kompromisom i ne djelotvorna je.
Nikako ne
trebamo biti ukras u djelovanju. Moramo biti dovoljno aktivni ili barem
proaktivni u novim događanjima. Bilo to kroz odnose s medijima ili
glasnogovorništvo ili jednostavno kroz prikupljanje informacija. Naš način
djelovanja jeste bitan,ali samo ako smo mi svjesni i djelotvorni. S time se
omogućuje bolje djelovanje novih naraštaja osoba iz odnosa s javnošću.
Ukoliko smo nešto zaboravili slobodno nas komentirajte ili nam javite.
English: Portrait photo of Jana Bobošíková, Czech Member of the European Parliament and chairwoman of the Politika 21 party. Česky: Jana Bobošíková, poslankyně Evropského parlamentu a předsedkyně strany Politika 21 Deutsch: Jana Bobošíková, tschechisches Mitglied des Europäischen Parlaments. Suomi: Jana Bobošíková on tšekkiläinen poliitikko ja nykyinen Euroopan parlamentin sitoutumaton jäsen. (Photo credit: Wikipedia) |
Nema komentara:
Objavi komentar
Ostavite svoj komentar ovdje.