ponedjeljak, 13. kolovoza 2012.

Brandiranje političara.



Brand ili MARKA jeste percipirana vrijednost nekoga proizvoda ili osobe. Znači,zamišljena vrijednost nečega ili nekoga. Kako to postići?Postoje različiti putovi za ostvarenje ovakvih ciljeva,ali se sve svodi na uporan rad i zalaganje. Potrebno je imati cilj,strategiju,odraditi taktike i imate neki oblik percipirane vrijednosti. Savjet:Nikako se ne kretati prema percepciji bez analize. Analiza vam mora dati do znanja ,gdje se nalazite i od čega trebate početi. Takvim načinom imate priliku odrediti smjer kretanja u svom određenom cilju. Odnosi s javnošću imaju načine djelovanja u stvaranju ovakvih brendova. Neki su laki,a neki su teški. Jedna od najčešćih situacija,koja su problem,jeste ne razumijevanje brendirane osobe i PR-ovaca. Sigurno kako odnosi s javnošću nisu ovce,ali jesu stručnjaci za komunikologiju i način izrade plana djelovanja. Neki bi možda željeli lak pristup brandu ili lak način do stvaranja zvjezdanih sfera,ali to baš i ne ide tako. Ovdje ćemo preskočiti proceduru za nastanak branda,ali ćemo opisati glavne značajke (karakteristike) ,koje mogu olakšati odnosima s javnošću izgradnju branda. Prvo je potrebna odluka osobe kako želi biti političar. Samom odlukom nećete riješiti svu situaciju. Morate naravno imati cilj i još neke karakteristike koje smo ovdje naveli (barem bi bilo dobro, imati što više od ovih karakteristika). Jedna od prvih i glavnih karakteristika jeste biti  Izvoran (sa posebnim svojstvima koji potječu od nečega). Jedan poseban oblik jeste biti  Praktičan i  Vješt,praktičan je potrebno za lak način odrađivanja posla,a vješt je potrebno za lakšu prilagodljivost svim situacijama, koje se nalaze pred njima. Svakako je danas jako važno biti Informacijski sposoban i vješt u svim oblicima komunikacije i potrebno je poznavati posebne alate za lakše komuniciranje sa svojom interesnom bazom. Sljedeća jako bitna karakteristika jeste  Funkcionalan i lako prilagodljiv svim iščekivanim i nenadanim sadržajima koji se mogu dogoditi. Ukoliko je odluka na šire biračko tijelo,tada morate imati i političara koji je  Emocionalan,znači koji zna pokazati svoje emocije i način djelovanja koji je karakterističan za birače koji su podložni takvom načinu razmišljanja. Svakako osoba koja želi ući u politiku treba biti Relevantan i bitna na onom smjeru prikazivanja politike,pomalo čvrsta u svojim stavovima,ali ipak dosljedna. Ponekad je potrebno imati i ne vidljivost,ali nikako biti Nevidljiv,jer ste sve svoje odrađene poslove time odbacili. Potrebno je pojedine teme preskočiti,nije političar onaj koji na svaku temu skače i odgovara,nego je političar onaj koji određuje teme koje mu koriste. Svakako se treba predstaviti kao osoba koja je Vizualna,sjetimo se samo primjera predsjedničkih izbora Kenedi-Nikson (Nikson je bio ružniji i izgubio). Vizualan u smislu kampanje je ipak dužnost tima koji se time bavi,a vizualnost kampanje ipak određuje onaj glavni koji je na listi.  Svakako je potrebno,kroz tim ljudi u kampanji,imati i Mjerljivost,jer bez toga ne ide,morate znati gdje ste u dobroj situaciji,a gdje lošoj,pa to popravite. Jedna od sljedećih karakteristika jeste biti Kulturan,ovo je jako bitno,ukoliko niste kulturni prema svojoj okolini,tada ni okolina nije dužna takva biti prema vama.  Kontroverznost ili dodatna posebnost je isto bitan sadržaj koji može obogatiti kampanju,čak dati dodatni prostor za biračko tijelo,neki vole misticizam i posebnost. Svakako je potrebno biti  Prirodan,jer time olakšavate svoje djelovanje. Ne prirodne osobe imaju težu situaciju pratiti kampanju,a to birači lako primijete. Potrebno je biti Izvanredan u nečemu i  to stalno naglašavati,posebno kroz kampanju i marketing.
Sljedeći oblik jeste Operativan i lako dostupan,uz to i dobar strateg,koji u svakom slučaju zna što mu treba i gdje biti.
Oralnost je posebnost,koja se može učiti,ali je izuzetno važna za nastupe i predstavljanja. Skladnost je bitna,jer dajete do znanja kako sve imate pod kontrolom. Paradoksalan i Komičan nije dobro biti u svim situacijama,ali za posebne situacija može biti dodatni plus,ako se dobro odradi.
Ovo su samo neke od karakteristika koje ne treba zanemarivati. Što više dobrih karakteristika,to je bolje i kampanja je skladnija,lakše provediva.
Moramo nadodati još nekoliko posebnih karakteristika,koje se mogu uvrstiti,ali su samo nadogradnja u cijelom ovom procesu,pa ćemo ih samo nabrojati:probavljiv, ostvariv, uvjerljiv, vješt u još nečemu, razgovorljiv, socijalni, prijatan, preporučljiv, ranjiv, održiv, zaljubljiv. Ovo je + efekt,koji može donijet dodatnu težinu u kampanji. Ovim svime se olakšava djelovanje odnosa s javnošću i nastale kampanje za izbore.


Ukoliko smo nešto zaboravili slobodno nas komentirajte ili nam javite.
Javite nam na:osjobcomm@gmail.com
Facbook:Osjob Communication Fan Page
 Twiter: Osjob Communication
Ukoliko imate neki problem,slobodno nam javite. Rado ćemo pomoći.

Nema komentara:

Objavi komentar

Ostavite svoj komentar ovdje.

osjob.blogger.com

Blog o odnosima s javnošću. Teorija i praksa na jednom mjestu.

OsJob Communication

OsJob je blog koji se interesira o odnosima s javnošću i komunikaciji. Bavi se svim aspektima djelovanja i alata PR-a i olakšavanja komunikacije.