Izabrati strategiju i nije naj -zahvalniji posao. Uvijek ima
netko tko misli nešto ,pa se opet ne može odlučiti za ono što je očito.
Pogotovu ako imate ne sigurnog vlasnika i poslovođu koji nije siguran u svoje
znanje. Ponekad je to čak i zabavno,ali kada dugo traje postaje zamorno.
Odabrana strategija treba imati pokriće u poslu. Ukoliko se
svima ne objasni sve protokolarne obaveze,tada imate samo ciklus bez kraja.
Pojedinci imaju samo naziv od pojedinih oblika rada. Većinom imaju samo dojam o
pojedinim postupcima. Većinom nije izvježbano i uglavnom ne poštuju se pravila
posla. Ovdje smo koristili jednostavnu strategiju za poslovanje.
Strategija,koja
je odabrana je bazirana na jednostavan način:
-znati i
proslijediti informacije koje su bitne za poslovanje. Svakako smo bazirali
prosljeđivanje na samo najbitnije stavke,koje su potrebne za poslovni ciklus.
Posebno smo tražili uvježbavanje i izgradnju protokola za sve poslovne
zahtjeve. Kada smo ozbiljnost dobili u tom smjeru,tada je bilo olakšano u
kasnijem procesu kvalitete. Posebno smo bili zainteresirani na izgradnju
ciljeva. Tu je problem što većina nema glavnu sliku o svim aspektima
djelovanja,a to je opet otežavajući element za bolje i efikasnije djelovanje.
-planirati je
bilo jako teško (u ovom slučaju). Većina malih organizacija nema volje pratiti
svoje djelovanje. Nikako nismo mogli natjerati poslovođe u održavanju redovitih
sastanaka. Poseban je problem bila situacija sa pisanjem poslovnih planova.
Većinom je planiranje bilo ne potpuno. Pojedini poslovni procesi su bili
jednostavno izostavljeni. Ovdje je fokus bio na detaljnom planiranju,jer se
većinom planovi ne provode u tom smjeru. Neki misle kako je to nešto što
izrasta iz same organizacije. Međutim,ako se nije detaljno planiralo tada je
problem ponavljanja postupaka,a to je problem u koncentraciji zaposlenika u
način rada. Ukoliko zaposlenik često mijenja načine i strukturu rada time
dolazi do njegova ne interesiranja u slijed,a to opet izaziva zabune u
procedure rada. Svakako treba dobro osmisliti planiranje,jer ako se to
kvalitetno uradi tada je i postupak rada jednostavniji.
Organizacija, je
svakako bila slabije odrađena,pa je bila potrebna dodatna vježba za novi oblik
rada. Naravno i procesi su bili odgođeni,jer se nekim pojedincima jednostavno
nije sviđalo mijenjati način poslovanja. Možda su bili zadovoljni sa starim
načinom poslovanja,a opet je možda problem u inertnosti samo vlasnika
organizacije:
-sposobnost kretanja
prema cilju je bio najteži postupak u cijelom ciklusu. Prvi je problem je
bio ne postojanje cilja,pa opet objašnjavanje o načinima djelovanja prema
ciljevima,koji je posebna priča. Opredjeljenje prema definiranju ciljeva je
prošlo daleko lakše od ostalih procesa djelovanja. Samo što je realizacija prema
ciljevima bila teška. Uvijek ste morali ponavljati postupke i procedure
pojedincima koji su bili ne sigurni u svoje djelovanje. Još je jedino bio
problem sustavno praćenje i kretanje prema poslovnim ciljevima.
-sposobnost timskog
djelovanja ,to je bajka za sebe. Početak je bio opasan, kada smo stvorili
nekoliko timova,pa je bilo negodovanja,kako netko neće s nekim ili netko ne
želi s nekim biti u grupi. Vječiti problem,barem kod velike većine
organizacija. Nakon nekog vremena smo postigli suglasnost,ali samo zahvaljujući
presijecanjem negodovanja i obećanjem kako će kasnije biti bolje. Napokon smo
nešto postigli i umirili smo strasti. Neke procese smo vježbali nekoliko puta,ali
se isplatilo. Bilo je osvježavajuće kada smo dobili povratnu informaciju kako
je naš način bio bolji i kvalitetniji.
-ostvarenje ciljeva je bilo malo lakše,jer su pojedinci bili već
ranije riješeni popraviti stanje u svojem poslovanju. Svakako im je bio cilj
biti u boljem poslovnom okruženju,ali je proces bio pomalo iscrpljujući. Ipak
,na kraju, su zaposlenici bili svjesni kako je taj proces nužan za daljnje kvalitetnije poslovanje.
Produkcija je
sljedeći oblik djelovanja. Ovdje smo morali biti precizni u utvrđivanju
kvalitete proizvoda:
-izgradnja
sadržaja/kroz kanale je bio proces utvrđivanja prave kvalitete i
zamišljanje vrijednosti ukupnog truda. Pokrenuli smo i proces prodaje kroz
kanale na najjednostavniji način,koji smo imali u vidokrugu. Repetitivno
ponavljanje je bilo lako u procesu. Tu su problemi bili naj-lakši.
-vrijeme korištenja smo
prilagodili godišnjim dobima. Imate često situaciju gdje pojedine organizacije
eksploatiraju svoj proizvod do iznemoglosti. Takav način nije uvijek i
najbolji,ali ako se koristite varijacijama,to je glavni zgoditak. Pokušali smo
oblikovati proizvod prema godišnjim dobima i slično. Napravili smo to tako da bi
se uvijek nešto mijenjalo. Proces je bio interesantan,a ideje su također bilo
odlično odrađene.
-kanali proizvoda
i komunikacije su išli kroz različite smjerove. Proizvod je imao svoj običan
slijed kretanja,a komunikaciju smo doveli do jasnoće i preglednosti. Svakako su
procedure bile jasne i realno postavljene. Nije bilo ne pre-naglašavanja,a nije
bilo ni pucanja veza. Svakako smo smanjili količinu svađa i
unutar-organizacijskih problema.
すし! produkcija. (Photo credit: Kaja.A) |
-utjecajna
javnost/odnosi je svakako bila u našem planu. Često imate situaciju gdje
pojedine organizacije jednostavno ne vode računa o svojim glavnim interesnim
skupinama i svojoj javnosti. Većinom se događa situacija svađa na predmetnoj
razini. Problemi oko nekih sitnih elemenata mogu otežati poslovanje svima. To
smo svakako eliminirali,a tu smo bili u prednosti,jer smo došli kao izvanjski
element,što nam je olakšalo.
Analiza:
-slušanje/analiza
grupe je sljedeći postupak koji smo osmislili,jer je bilo nužno imati
povratnu informaciju između pojedinih odjela. Tu se morala graditi posebna
mreža i načini komunikacije,koji mogu dovesti do rezultata. Imate pojedinaca
koji jednostavno ne žele čuti bitnu informaciju,pa se zbog toga često morate
vraćati na početak djelovanja. Stvarno je frustrirajuće,ali je posao trebalo
napraviti do kraja. Analiza je grupe i
učinka bila lako provediva,jer smo slijedili osnovne informacije o količini
određenog posla. Vidjeli smo koji elementi imaju težu situaciju,pa smo
posvetili vrijeme za dodatnu edukaciju i uspostavljanje posebnih kontrolnih
mehanizama. Što je naročito bilo bitno u sljedećem poglavlju.
-sistem
identifikacije i mjerenja urađenog je manualni način pregleda svih dostupnih
informacija. Budući su svi elementi proizvodnje pokriveni upisom učinka i
djelovanja,time smo olakšali pregled svih zastoja i problema koji nastaju u
proizvodnji. Neke elemente nadgledanja smo postavili tako da se funkcije
preklapaju. Tako smo došli u situaciju nadgledanja i susjednih nivoa
proizvodnje,ali smo ih posebno označavali i vodili kao evidenciju drugog
odjela. Svakako smo težili imati pokrivenosti svih elemenata u proizvodnji.
Ukoliko smo nešto zaboravili slobodno nas komentirajte ili nam javite.
Javite nam na: blazenko72@gmail.com
Nema komentara:
Objavi komentar
Ostavite svoj komentar ovdje.