Interna komunikacija je način prenošenja informacija unutar
neke organizacije. Unutar neke organizacije mogu biti razni načini prenošenja
informacija. Neki su dobro organizirani,a neki i nisu. Neke komunikacije su
vertikalne,imamo horizontalne, silazne i jako rijetko uzlazne. Nekako je
učestalo uzlaznu komunikaciju slabije razvijati,a izuzetno je potrebna. Budući
je na takav način efikasan prijenos svih postavki od nižih dijelova
organizacije, prema višim, dolazi do pravih podataka koji mogu donijeti
kvalitetu organizaciji. Posebno je neobično kada komunikacija nije došla do
svojih krajnih korisnika.
Većina organizacije ima problem sa komuniciranjem ili ih
smatra ne potrebnim. Samo što je komunikacija proces koji se nikada ne smije
zaustaviti. Svakako je komunikacija bitna
i što je važno-nikad se ne smije prekinuti. Uvijek su komunikacije važne i
to ne samo za vrijeme kampanje,koje su pojedinci koristili,nego i nakon
kampanje. Čak je nakon kampanje uspostava komunikacije još je bit-nije nego za
vrijeme kampanje. Zamislite situaciju gdje pojedinci,koji su zainteresirani,sve
bitne informacije dobiju nakon svih događanja. Imate čak i situaciju gdje će
netko reagirati na kampanju kada dobro razmisle i važu cijelu situaciju. Sigurno je problem i
to što pojedini kanali nisu dovoljno dobro odrađeni. Kanal je put za diseminaciju pojedinih stavova i poruka od strane
organizacije.
Potrebno je imati dobro balansiranu komunikacijsku
strukturu,jer bez nje danas ne možemo. Timski rad je od velike važnosti,a bez
komunikacije je jako teško odraditi sve aspekte poslovanja i zahtjeva društva.
Ovdje nas interesiraju postavke komunikacije koje mogu
unaprijediti procese razumijevanja i razmjene informacija.
1. Obogatite lojalnost suradnika / zalaganje
2. Nova tehnologija / mobitel aplikacije
3. Koristite društvenih medije
4. Koristite softver za bolje upravljanje odnosima s klijentima
5. Slušati i učiti
Ovaj se pristup može primijeniti i
na eksternu i na internu skupinu zainteresiranih.
1. Založite se u svojem poslovanju ili usluzi. Svakako ćete
biti prepoznatljivi i sigurno će vas cijeniti i interna i vanjska javnost. Omogućite
klijentima i svojim suradnicima učestvovanje u vašim smjerovima djelovanja.
Najbolja je mogućnost: pitajte ih. Svakako će vam omogućiti informaciju koja
Vam je možda promakla. Možda će vam pitanje omogućiti drugačiji pogled na
svijet ili vam čak olakšati odluku za riskantnije odluke u djelovanju. Svakako
ćete izazvati emocionalnu povezanost sa svojom okolinom. Naravno na kraju se
događa lojalnost. Kada uvjerimo i sebe i svoju internu i eksternu javnost
o zajedničkom djelovanju. To je ono što
je cilj odnosa s javnošću. Trebamo se prilagoditi organizaciji i komunikaciju
odrediti na najefikasniji način,koji je moguć.
2. Svakako je ulaganje u tehniku izuzetno važno. Nove
aplikacije olakšavaju život,još ako ga povežete sasvim je sigurno kako ćete
imati veći doseg djelovanja,a osim toga dobivate i dodatno vrijeme za
uspješnije poslovanje. Svakako je dobra automatizacija,ali nije preporučljivi prenaglašavanje takve tehnike. Negdje dobro dođe osobni kontakt. Možda je to do-bitna kombinacija i za vas. Automatizacija sa ljudskom podrškom i svakako
imate do-bitnu kombinaciju. Bitna je
bolja pokrivenosti svojih komunikacijskih i društvenih kanala. Povezivanje
jednih sa drugima je od velike važnosti.
3. Svakako su društveni mediji važni. Teško ćete preko
društvenih mreža dobiti klijenta,jer ste okruženi konzervativnim društvom.
Takvo društvo je okrenuti prema viđenju proizvoda,više od slikovnoj prikaza. Znači,više
vole dotaknuti proizvod,nego ga vidjeti na Internetu ili TV-u ili slično. Još
jedna od otežavajućih okolnosti jeste što naši ljudi baš ne koriste kupovinu
preko medija (Interneta,telefona i sl). Međutim, preko društvenih mreža
dolazite do svijesti svojih klijenata i dajete do znanja kako još
radite,postojite,opstajete. Svakako se na taj način približavate svijesti
eksterne javnosti za vaše djelovanje. Ovdje je najteže što pojedine
organizacije dovoljno ne ističu svoje poslovne atribute. Ponekad je jako teško
prepoznati što pojedine organizacije rade. Većinom Svaštara ali glavna djelatnost
im je negdje u magli. Svakako bi bilo dobro imati i eksternu i internu javnost
na istoj mreži. ZAMISLITE: svi
zaposlenici i okolna javnost na Twitteru i aktivno surađuju. Izgrađuju odnose i
poboljšavaju efikasnost svih elemenata organizacije Negdje je nažalost još
uvijek zabrana bilo kakvih društvenih mreža,pa tako i Twittera-šteta.
4. Softver bi bio odličan,ali takvih programa baš nema za
sva zanimanja. Neke oblike programa treba prilagoditi ili čak koristiti više
njih za svoj oblik rada. Svakako ih treba pronaći i koristiti. Neki se lako
postavljaju i koriste. Dok neki se koriste direktno na Internetu. Svakako treba
biti kreativan.
?! (Photo credit: njaminjami) |
5. Slušati i učiti je ponekad najteže,ali je izuzetno
potrebno. Slušanjem saznajemo glavne i potrebne informacije za daljnje djelovanje. Dobivamo informacije
koje su nužne za efikasniji rad. Učiti je potrebno uvijek i u svako vrijeme.
Primjena novih saznanja je isto potrebna kao i uvođenje novih tehnologija.
Učenje i primjenjivanje naučenoga je nužnost kroz sve aspekte poslovanja i
organiziranje. Većinom je potrebna široka naobrazba. Znati od svega po nešto sa
naglaskom na svoju obavezu rada.
Ukoliko smo nešto zaboravili slobodno nas komentirajte ili nam javite. Javite nam na:blazenko72@gmail.com Facbook:Osjob komunikacija Fan Page Twiter: @Blazenko3
Nema komentara:
Objavi komentar
Ostavite svoj komentar ovdje.