ponedjeljak, 14. siječnja 2013.

Dileme o etici u odnosima s javnošću (pretpostavke i odstupanja)



Nešto najteže u odnosima s javnošću jeste granica do koje smijemo nastupiti. Možda ova dilema i nije za svakoga ista,ali za onoga tko piše ove retke to je glavni problem. Koliko imamo odnosa? Surađujemo li sa pravim ljudima? Jesu li svi kontakti ispravni? Sve su to pitanja koja mogu dovesti do velikih problema. Svakako je bitno imati osmišljenu/isplaniranu priču,koja mora biti povezana sa misijom našeg djelovanja. Za pisca ovih redaka je misija:biti u kontaktu sa svim ljudima dobre volje.  Ovdje "ljudi dobre volje" znači svi oni koji se drže pravila o prijateljstvu. Opet su pravila o prijateljstvu skup svih istih tema, razmišljanja, stavova  i načina djelovanja,koji se približno mogu zvati zajednički. Svakako je bitno "ne gurnuti drugoga niz liticu". Odnosno, biti dovoljno pametan nekoga ne oštetiti ,ni svjesno, ni ne svjesno. 
Što je onda problem? Najveći je problem količina nečije ambicije u izgradnji svojih "krugova prijateljstva" i "krugova moći". Kolika je ambicija potrebna za uništenje svih i malo dalje? Pretpostavimo kako poznajemo neku osobu kojoj je glavni cilj i ideal biti glavni i najveći u svojoj okolici. Svakako će pokušati doći do svog cilja nekakvom metodom. Metoda opet ne mora biti ispravna i etički korektna,ali gdje je tu granica? Što je to što je ispravno u izgradnji moći? Možda je moć,altruistički gledano, samo zavaravanje pojedinaca,a možda i ne. Svakako je to određeno od osobe do osobe. Nekome te mjerne jedinice su niže,a nekome više. Možda su ovi koji imaju više mjerne jedinice obične cjepidlake,kako ih narod obično naziva. Svakako je to još jedan glavni problem u našem društvu,koji će se sigurno morati riješiti.
Kakve veze ima etika  sa odnosima s javnošću? Velike,jer samo preko ovih  etičkih pitanja znamo koliko smo ispravno djelovali u komunikacijama. Nikako se ne može očekivati izgradnja odnosa s javnošću u otrovanim komunikacijskim kanalima.  Zašto je komunikacija slaba? Zato što je povjerenje na niskom nivou. Tada bi neki pribjegli  nečemu što se naziva "spin". Spin je obično izvrtanje činjenica i persuazvino djelovanje na okolinu,kako bi se dobila potrebna vrijednost u javnom mnijenju.  Međutim,taj isti spin kasnije donosi velike nevolje,od ne povjerenja i jednostavno ne sudjelovanja,pa čak do otvorenog neprijateljstva.
 Ono što odnosi s javnošću trebaju prepoznati jesu ovih pet elemenata:
  • Kako se utječe na čovjeka?
  • Kakav je interes čovjeka?
  • Je li ponašanje racionalno?
  • Je li okolina utječe,više ili manje?
  • Ponašanje osobe?
Kako se utječe na čovjeka? To je opasno pitanje za one koji ne raspoznaju pravu vrijednost etičkog djelovanja. Neki persuaziju poistovjećuju sa prisilom,ali to sigurno nije prisila, nego više se ide prema edukaciji okoline i javnosti. Prisila i nije nešto teško,ako se pojedinci izoliraju. Tako nešto baš i nije preporučljivo. Pogotovu što se nalazimo u informatičkom svijetu i prijenos je danas sasvim lagan.
Kakav je ego kod čovjeka? Ono što ga pokreće i ono čemu teži. Svi ljudi imaju neke svoje snove i želje. Ovdje pojedinci koriste nečije snove za manipulaciju,ali to nikad nije preporučljivo. Kasnije osviještenje od manipulacije je pogubnije nego  sav uloženi trud koji smo odradili.
Ja li ponašanje racionalno? Ovdje je važno prepoznati samu populaciju,jer trebate utvrditi je li stanovništvo slobodno, okupirano. Je li stanovništvo igračka ili ima mogućnost izbora? To u sve stavke na koje morate računati.
Je li okolina utječe,više ili manje? To je već na nižim razinama,jer je tu riječ o organizacijama i njihovoj sposobnosti voditi glavnu riječ. Ukoliko se dozvoli okolini glavnu riječ u organizaciji tada imate sukobe i velike probleme krize.
Ponašanje osobe? Razlike u ponašanju su poznati od Talijana koji su temperamentniji za razliku od Nijemaca,koji  su suzdržaniji,itd. Svakako je to potrebno prepoznati,jer se onda lako može komunicirati na tom nivou,prepoznatljivom za sve strane.

Ukoliko smo nešto zaboravili slobodno nas komentirajte ili nam javite. 
Javite nam na:blazenko72@gmail.com 
zvucnici, slusalice i komunikacija
zvucnici, slusalice i komunikacija (Photo credit: lukatoyboy)

Enhanced by Zemanta

Nema komentara:

Objavi komentar

Ostavite svoj komentar ovdje.

osjob.blogger.com

Blog o odnosima s javnošću. Teorija i praksa na jednom mjestu.

OsJob Communication

OsJob je blog koji se interesira o odnosima s javnošću i komunikaciji. Bavi se svim aspektima djelovanja i alata PR-a i olakšavanja komunikacije.