srijeda, 2. siječnja 2013.

Ključni elementi kampanje



Uskoro je novi ciklus biranja na nižim nivoima vlasti. Ovaj simbol „niži nivoi vlasti“ je pomalo nikakav i slab. Svakako je ovo viši nivo vlasti,jer je ovdje glavna baza za kasnije političke kampanje. Najčešći problem velikih političkih opcija jeste zanemarivanje političke baze na „nižim nivoima“. Izgradnja političara koji ima sposobnost vođenja i entuzijazma je najveća investicija kod svake opcije. Zamislite samo: mlad,svjež,sposoban i odgovoran političar koji ima podršku biračke baze. Svakako je iz godine u godinu sve bolji i svakako efikasniji.  Kolika je cijena takve osobe za neku političke opcije?

Ovdje se kale novi političari za potrebe svake političke opcije. Nastaju novi lideri koji postaju novi predsjednici,premijeri,ministri i slično. Međutim,ovdje je glavni problem ulaganje u novi imidž mladog i perspektivnog političara. Nažalost,većina nestane prije nego što i postane poznata. Jedan problem jeste što danas nemamo stručnih mjesta za izobrazbu takvih ljudi. Druga je situacija gdje se političarom postaje samo „slučajno“ ili nekim malim duhovnim  glasom,koji eto zatraži od osobe žrtvovanje kako bi nešto promijenio. Promjene su uglavnom dobro započete,ali kasnije postaje problem kod prepoznatljivosti ideja i stavova.

Možda neki pojedinci postaju ne prepoznatljivi u svojem uspinjanju dokazivanju svojih ideja. Pojedinci u svojim nametanjima stavova  idu do krajnosti. Jedan od karakterističnih je i D. Bernardić u Zagrebu. Koliko se upinjao,toliko je izazvao ne povjerenje.

Redoslijed kampanje bi trebao izgledati ovako.
1. provođenje ankete odnosno ispitivanje sklonosti javnosti prema kampanji
2. ciljanje
3. ključna pitanja, istraživanja prošlih kampanja ili protivničke kampanje
4. mediji/kanali
5. financijska sredstva, prikupljanje donacija
6. time line, planiranje i prethodnica
7. pristup medijima, plaćeni i slobodni
8. kontakt s biračima, osobni, posredni ( telefonom, poštom)
9. područje djelovanja, teritorij
10. administracija, koja vodi kampanju
1. Anketa je osnova svih predizbornih događanja. Prepoznati glavne teme i postaviti se prema njima je početak. Vidjeti što i koliko podržava pojedinu opciju daje mogućnost stvaranja strategije za izbore. Svakako je potrebno biti što detaljniji.  Svakako je dobra i formalna i neformalna akcija prikupljanje informacija. Skup svih djelovanja čini realnu sliku koja može donijeti ploda u kampanjama.
2. Ciljanje je nastavak i određenje prema daljnjoj kampanji. Određenje prema geografskoj, demografskoj strukturi birača. Određenje prema posebnim problemima i idejama. Određenje prema nekim problemima ili skupinama koje probleme imaju. Određenje je važno,ali svakako treba voditi računa na sliku svojeg djelovanja.
3. Istraživanje i analiza prethodnih izbora ima svoj utjecaj u daljnjem kretanju kroz kampanju. Imate ankete,proveli ste izbor ciljanja, i ostaje samo pregled prethodnih izbora. Morate imati dovoljno informacija o vašem biračkom tijelu. Morate znati osobe koje su za avs glasale i naravno,morate ih zamoliti kako bi ponovno glasali za vas.
4. Odabir medija je sljedeći postupak u kampanji. Uvijek naglašavamo kako je informacija poslana u Kinu,a sa osjećajem kako će obavijestiti vašeg susjeda,baš i ne ide. Jedino ako vam je susjed kinez,koji ima još rodbine u vašoj okolini,pa se eventualno nadate tim glasovima. Samo što je to još uvijek nemoguća misija. Svakako ćete odabrati medije koje interesira vaše biračko tijelo. Ondje ponudite informacije o sebi i svome radu. Možda je neki drugi kanal efikasniji. Neki koriste plakate ili letke,ali je preporučljiva kombinacija svega. Malo plakata,malo reklame,malo letaka,malo osobnih odnosa.
5. Financijska kampanja je složena i traži posebno odabrane ljude,koji su osposobljeni za taj rad. Svakako je potrebno imati ekipu koja zna svoj posao i dobro je upućena u financijske tokove. Zatražiti donaciju je najlakše,ali je najteže pridobiti i suradnju i financije od iste skupine ljudi. Svakako treba pripaziti kako ne treba iskorištavati iste osobe više nego je to potrebno. Svakako treba pripaziti na preglednost svih financija i obavještavanje svojih donatora o utrošenom novcu. Odnos je ovdje jako važan.
OSTALI POSTUPCI SU VIŠE STVAR SNALAŽENJA U ADMINISTRATIVNIM POSTUPCIMA
6. Sljedeći koraci su već stvar rutine. Zamisliti i pokrenuti se prema cilju. Imate plan i riješenje  kojim smjerom idete. Stavite ga na papir i držite se plana. Treba vagati sve elemente koji se nalaze na vašem putu. Nikako se ne slažemo kako plan treba biti definitivan i zatvoren za svu zainteresiranu javnost. Ukoliko se pronađe neki jednostavniji i bolji način prijenosa poruke-iskoristite ih. Obavezno se odredite prema kriznim situacijama. Poznajete sve situacije koje vam mogu štetiti i odredite se prema njima,zadužite osobe koje će pratiti cijelu situaciju. Delegirajte obaveze,ako ne stignete sve napraviti.
7. Na koji način ćete pristupiti medijima,to je već stvar organizacije i pristupa problemima koje ste istaknuli. Neki preferiraju plaćanje medijima,neki se žele provući što jeftinije,pa te medije ne žele platiti. Najbolje od svega jesu kombinacija svih elemenata diseminacije. Malo se koristite letcima,malo plakatima,malo oglašavanjem,malo svime što se sjetite.
8. Pristup prema biračima je često zapostavljen način djelovanja. Znate i sami kako pojedine političke opcije prije izbora se pojave,a nakon izbora izumru sa radom. To će se svakako morati mijenjati. Krećemo se prema vremenu,kada je birač glavni mjerni  instrument svih kampanja. Ukoliko propustite priliku biti u kontaktu sa svojim biračima,tada je realna šansa, kako na sljedećim izborima nećete dobiti podršku. Krećemo se prema znaku jednakosti između birača i kupaca. Kod poslovanja je potrošač vrhovno biće,a uskoro će to postati i na biračkim mjestima.
9. Određivanje mjesta djelovanja je vrlo važna opcija planiranja. Odredite svoje snage,svoje mogućnosti,najlakše jeste napraviti SWOT-analizu,pa se prema njoj odredite gdje i kako možete koristite svoje resurse. Sigurno kako nećete trošiti svoje resurse na mjesta gdje nemate šanse-nikakve. Odredite mjesta gdje možete stvoriti pozitivan rezultat. Računajte i vidite koje su vaše mogućnosti.
10. Administracija je ključna,ma koliko taj sustav bio dosadan i ne atraktivan za predstavljanje,taj oblik rada je od velike važnosti. Pravi ured može biti odlično mjesto na kojem se dobivaju prave informacije i mjesto sa kojeg se lako upravlja sa svim strategijama organizacije. Uvijek treba sve biti pregledno,sa dovoljno ideja,karata,informacija,svih ostalih elemenata koji olakšavaju vodstvu upravljanje kampanjom.

Ukoliko smo nešto zaboravili slobodno nas komentirajte ili nam javite.
Javite nam na:blazenko72@gmail.com
Santa Maria della Salute
Santa Maria della Salute (Photo credit: yahti.com)
Facbook:Osjob komunikacija Fan Page
 Twiter: @Blazenko3
Enhanced by Zemanta

Nema komentara:

Objavi komentar

Ostavite svoj komentar ovdje.

osjob.blogger.com

Blog o odnosima s javnošću. Teorija i praksa na jednom mjestu.

OsJob Communication

OsJob je blog koji se interesira o odnosima s javnošću i komunikaciji. Bavi se svim aspektima djelovanja i alata PR-a i olakšavanja komunikacije.