Uskoro je novi ciklus biranja na
nižim nivoima vlasti. Ovaj simbol „niži nivoi vlasti“ je pomalo nikakav i slab. Svakako je ovo viši nivo vlasti,jer je ovdje glavna baza za kasnije
političke kampanje. Najčešći problem velikih političkih opcija jeste
zanemarivanje političke baze na „nižim nivoima“. Izgradnja političara koji ima
sposobnost vođenja i entuzijazma je najveća investicija kod svake opcije.
Zamislite samo: mlad,svjež,sposoban i odgovoran političar koji ima podršku biračke
baze. Svakako je iz godine u godinu sve bolji i svakako efikasniji. Kolika
je cijena takve osobe za neku političke opcije?
Ovdje se kale novi političari za
potrebe svake političke opcije. Nastaju novi lideri koji postaju novi
predsjednici,premijeri,ministri i slično. Međutim,ovdje je glavni problem
ulaganje u novi imidž mladog i perspektivnog političara. Nažalost,većina
nestane prije nego što i postane poznata. Jedan problem jeste što danas nemamo
stručnih mjesta za izobrazbu takvih ljudi. Druga je situacija gdje se
političarom postaje samo „slučajno“ ili nekim malim duhovnim glasom,koji eto zatraži od osobe žrtvovanje
kako bi nešto promijenio. Promjene su uglavnom dobro započete,ali kasnije
postaje problem kod prepoznatljivosti ideja i stavova.
Možda neki pojedinci postaju ne
prepoznatljivi u svojem uspinjanju dokazivanju svojih ideja. Pojedinci u svojim
nametanjima stavova idu do krajnosti.
Jedan od karakterističnih je i D. Bernardić u Zagrebu. Koliko se upinjao,toliko
je izazvao ne povjerenje.
Redoslijed kampanje bi trebao
izgledati ovako.
1. provođenje ankete odnosno ispitivanje
sklonosti javnosti prema kampanji
2. ciljanje
3. ključna pitanja, istraživanja prošlih kampanja ili protivničke kampanje
4. mediji/kanali
5. financijska sredstva, prikupljanje donacija
6. time line, planiranje i prethodnica
7. pristup medijima, plaćeni i slobodni
8. kontakt s biračima, osobni, posredni ( telefonom, poštom)
9. područje djelovanja, teritorij
10. administracija, koja vodi kampanju
2. ciljanje
3. ključna pitanja, istraživanja prošlih kampanja ili protivničke kampanje
4. mediji/kanali
5. financijska sredstva, prikupljanje donacija
6. time line, planiranje i prethodnica
7. pristup medijima, plaćeni i slobodni
8. kontakt s biračima, osobni, posredni ( telefonom, poštom)
9. područje djelovanja, teritorij
10. administracija, koja vodi kampanju
1. Anketa je osnova svih predizbornih događanja. Prepoznati
glavne teme i postaviti se prema njima je početak. Vidjeti što i koliko
podržava pojedinu opciju daje mogućnost stvaranja strategije za izbore. Svakako
je potrebno biti što detaljniji. Svakako
je dobra i formalna i neformalna akcija prikupljanje informacija. Skup svih
djelovanja čini realnu sliku koja može donijeti ploda u kampanjama.
2. Ciljanje je nastavak i određenje prema daljnjoj kampanji.
Određenje prema geografskoj, demografskoj strukturi birača. Određenje prema
posebnim problemima i idejama. Određenje prema nekim problemima ili skupinama
koje probleme imaju. Određenje je važno,ali svakako treba voditi računa na
sliku svojeg djelovanja.
3. Istraživanje i analiza prethodnih izbora ima svoj utjecaj
u daljnjem kretanju kroz kampanju. Imate ankete,proveli ste izbor ciljanja, i
ostaje samo pregled prethodnih izbora. Morate imati dovoljno informacija o
vašem biračkom tijelu. Morate znati osobe koje su za avs glasale i
naravno,morate ih zamoliti kako bi ponovno glasali za vas.
4. Odabir medija je sljedeći postupak u kampanji. Uvijek
naglašavamo kako je informacija poslana u Kinu,a sa osjećajem kako će
obavijestiti vašeg susjeda,baš i ne ide. Jedino ako vam je susjed kinez,koji
ima još rodbine u vašoj okolini,pa se eventualno nadate tim glasovima. Samo što
je to još uvijek nemoguća misija. Svakako ćete odabrati medije koje interesira
vaše biračko tijelo. Ondje ponudite informacije o sebi i svome radu. Možda je
neki drugi kanal efikasniji. Neki koriste plakate ili letke,ali je
preporučljiva kombinacija svega. Malo plakata,malo reklame,malo letaka,malo
osobnih odnosa.
5. Financijska kampanja je složena i traži posebno odabrane
ljude,koji su osposobljeni za taj rad. Svakako je potrebno imati ekipu koja zna
svoj posao i dobro je upućena u financijske tokove. Zatražiti donaciju je
najlakše,ali je najteže pridobiti i suradnju i financije od iste skupine ljudi.
Svakako treba pripaziti kako ne treba iskorištavati iste osobe više nego je to
potrebno. Svakako treba pripaziti na preglednost svih financija i obavještavanje
svojih donatora o utrošenom novcu. Odnos je ovdje jako važan.
OSTALI POSTUPCI SU VIŠE STVAR SNALAŽENJA U ADMINISTRATIVNIM
POSTUPCIMA
6. Sljedeći koraci su već stvar rutine. Zamisliti i
pokrenuti se prema cilju. Imate plan i riješenje kojim smjerom idete. Stavite ga na papir i
držite se plana. Treba vagati sve elemente koji se nalaze na vašem putu.
Nikako se ne slažemo kako plan treba biti definitivan i zatvoren za svu
zainteresiranu javnost. Ukoliko se pronađe neki jednostavniji i bolji način
prijenosa poruke-iskoristite ih. Obavezno se odredite prema kriznim
situacijama. Poznajete sve situacije koje vam mogu štetiti i odredite se
prema njima,zadužite osobe koje će pratiti cijelu situaciju. Delegirajte
obaveze,ako ne stignete sve napraviti.
7. Na koji način ćete pristupiti medijima,to je već stvar
organizacije i pristupa problemima koje ste istaknuli. Neki preferiraju
plaćanje medijima,neki se žele provući što jeftinije,pa te medije ne žele
platiti. Najbolje od svega jesu kombinacija svih elemenata diseminacije. Malo
se koristite letcima,malo plakatima,malo oglašavanjem,malo svime što se
sjetite.
8. Pristup prema biračima je često zapostavljen način
djelovanja. Znate i sami kako pojedine političke opcije prije izbora se
pojave,a nakon izbora izumru sa radom. To će se svakako morati mijenjati.
Krećemo se prema vremenu,kada je birač glavni mjerni instrument svih kampanja. Ukoliko propustite
priliku biti u kontaktu sa svojim biračima,tada je realna šansa, kako na sljedećim
izborima nećete dobiti podršku. Krećemo se prema znaku jednakosti između birača
i kupaca. Kod poslovanja je potrošač vrhovno biće,a uskoro će to postati i na
biračkim mjestima.
9. Određivanje mjesta djelovanja je vrlo važna opcija
planiranja. Odredite svoje snage,svoje mogućnosti,najlakše jeste napraviti
SWOT-analizu,pa se prema njoj odredite gdje i kako možete koristite svoje
resurse. Sigurno kako nećete trošiti svoje resurse na mjesta gdje nemate
šanse-nikakve. Odredite mjesta gdje možete stvoriti pozitivan rezultat.
Računajte i vidite koje su vaše mogućnosti.
10. Administracija je ključna,ma koliko taj sustav bio
dosadan i ne atraktivan za predstavljanje,taj oblik rada je od velike važnosti.
Pravi ured može biti odlično mjesto na kojem se dobivaju prave informacije i
mjesto sa kojeg se lako upravlja sa svim strategijama organizacije. Uvijek
treba sve biti pregledno,sa dovoljno ideja,karata,informacija,svih ostalih
elemenata koji olakšavaju vodstvu upravljanje kampanjom.
Ukoliko smo nešto zaboravili slobodno nas komentirajte ili nam javite.
Javite nam na:blazenko72@gmail.com
Santa Maria della Salute (Photo credit: yahti.com) |
Nema komentara:
Objavi komentar
Ostavite svoj komentar ovdje.