četvrtak, 31. svibnja 2012.

Neke konačne misli o PR-u (odnosi s javnošću).

Odnosi s javnošću su multidisciplinarna djelatnost koja se uvijek nadograđuje. Djelatnost koja ima oko 600-tina definicija i načina gledanja na dužnosti treba biti široka u radu. Nikako nismo u mogućnosti smanjiti broj oblika rada u ovoj djelatnosti. Budući se ova djelatnost pojavljuje u više oblika rada. Svaki oblik posla ima svoje posebne uvijete djelovanja. Odnosi s javnošću se svima prilagođavaju. Evo sada imamo i novu definiciju odnosa s javnošću:prilagodljiva djelatnost koja zadovoljava sve,a najmanje sebe. Možda: uslužna djelatnost koja svojim posebnim funkcijama djeluje na svoju okolinu i zadovoljava sve uključene. Možemo imati još mnogo definicije,a sve su one istinite. Svaki posao ima svoje posebnosti. Neki poslovi trebaju više fizikale,a neki trebaju filozofska razmišljanja. Svi su oni potrebni,a odnosi s javnošću povezuju sve te poslove u jednu cjelinu i daju im svoj poseban jednostavniji način funkcioniranja. Vječito se ima potreba raditi još nešto i u ovom vremenu. Takvu situaciju omogućavaju odnosi s javnošću. Omogućavaju kvalitetniji način djelovanja i komunikacije. Komunikacija je uvijek lako kvarljiva roba,a na to se u današnjim vremenima treba jako dobro pripaziti. Samo jedna aspekt od informacije ,koji je ispušten, daje sasvim drugačiju sliku nečega što se zove odluka ili strategija za pojedini posao. Koje su u svemu tome mogućnosti? Velike ukoliko imate dobru sposobnost prilagođavanja i svakodnevnim usavršavanjem. Nažalost ovaj posao u odnosima s javnošću nikad nije statičan i nikada ne završava. Uvijek se nastavlja i nadograđuje. Kako kada spremate svoj dom,a nikada ga ne spremite do kraja. Uvijek nešto nedostaje. Odnosi s javnošću su poseban oblik rada koji donosi stres svojim zaposlenicima. Uvijek moraju biti onn-line i u pripravnosti. Uvijek moraju imati sve relevantne informacije. Uvijek trebaju biti svježi i odmorni. Nikada ne smiju propustiti glavnu vijest i ono što je najteže,uvijek zadnji liježu sa svojom tehnologijom u krevet. Jedan PR-guru kaže kako i nakon bitke imate mnogo posla oko savladavanja svih svojih djelovanja. Možda je to tako,ali je ona slika ledenog brijega najbolja i najbolje objašnjava odnose s javnošću. Vidi se samo mali dio iznad vode,ali onaj glavni dio je daleko ispod razine. Takav je i posao odnosa s javnošću. Većinu stvari koje ste odradili se nikada neće vidjeti,a kamo li vrednovati. Nitko vam za to neće dati zasluge,jer moramo ostati skromni i u sjeni. Uključeni smo kroz sve aspekte posla i najčešći smo krivci za sve što nije pošlo dobro. Najčešće nas otpuštaju i najteže nas primaju na posao. Zašto? Uvijek smo nešto drugačiji i rijetko svoju organizaciju vidimo kao gotovo djelo. Uvijek smo u situaciji nekakve promjene i usavršavanja. Može to još bolje-to bi trebala biti krilatica svih odnosa s javnošću. Promjene nekoga zastrašuju,a nekome su simpatične,jer eto netko nešto želi napraviti. Svaka organizacija treba imati svoj sustav djelovanja i naravno kako će se odnosi s javnošću prilagoditi s njome,ali uvijek i sve na svijetu može bolje,a to je glavna djelatnost odnosa s javnošću. Ono što organizaciji treba jeste osoba s razumijevanjem svih segmenata rada i djelovanja,a tu su odnosi s javnošću kako bi sve povezali i dali smisao svim organizacijskim djelovanjima. Nažalost većinom to i nije tako. Ponekada se odnosi s javnošću kompromitiraju sa novinarskim poslovima,a to nisu pravi odnosi s javnošću nego samo odnosi s medijima. Novinari su ono nešto što nas nadopunjuju,ali većinom nas ne vide kao ravnopravne. Zbog čega često dolazi do ne suglasila i problema. Nikako ne treba taj problemski odnos dozvoliti,ni na jednoj strani. Svakako smo mi potrebni novinarima i oni nama. Samo što mi ipak moramo biti malo posebnici,a za to nam je potrebno biti:
 1. Autentični.
2. S posebnim pogledom.
3. Čvrsti i ne plačljivi.
 4. Medijski istrenirani.
Sve navedeno je nastalo na zajedničkom razmišljanju. Ukoliko smo nešto propustili slobodno nam javite ili nas komentirajte.

Nema komentara:

Objavi komentar

Ostavite svoj komentar ovdje.

osjob.blogger.com

Blog o odnosima s javnošću. Teorija i praksa na jednom mjestu.

OsJob Communication

OsJob je blog koji se interesira o odnosima s javnošću i komunikaciji. Bavi se svim aspektima djelovanja i alata PR-a i olakšavanja komunikacije.