petak, 23. ožujka 2012.

7 načina izgradnje poslovne strategije.

Poslovne strategije dolaze i prolaze. Neke imaju vrijednost,neke opet i nemaju,ali svima je zajedničko- želja za napraviti prepoznatljiv rezultat. Rezultat koji može biti i priznat i prepoznatljiv. Nekada postavljamo teze i analize pred sebe,ali često ne vidimo od drveta šumu. Potrebno je u svakom slučaju biti fleksibilan i lako prepoznatljiv. Neki od način izgradnje strategije napisali smo ovdje,ali naravno kako to nije obvezna literatura koja je ne popravljiva,ali je polazište za izučavanje novih oblika izgradnje. 1. Pokušaji i pogreške je jedan od najčešćih načina koji se koriste u stvaranju strategije. Ovo je najskuplji i najteži način u realizaciji strategije,ali je ipak još uvijek u čestoj upotrebi. Zašto? Iz jednostavnog razloga,što nemamo razrađene načine mjerenja i posebni oblik kojim prepoznajemo izvršivost pojedinih planova. Nekada imamo i vanjske probleme u prepoznavanju svih segmenata koji su potrebni za realizaciju pojedinih planova,ali o njima ćemo drugi puta. 2. Brainstorming je u zadnje vrijeme pod povećalom javnosti,jer se mnogi ne slažu u njihovu upotrebljivost. Breinstorming jeste način na koji dolazimo do novih ideja i stavova,ali je veliki problem,koliko je skupina za procjenu posvećena u rješavanju problema. Ukoliko se nema adekvatna stručna osposobljenost,tada također imamo problem,a još jedan problem jeste ustručavanje onih koji manje vjeruju u sebe,a opet bi mogli dati neke rezultate koji mogu dovesti do kvalitetnijeg rješenja problema. Ovaj način priprema strategije može biti veoma dobro sredstvo u poslovnom smislu,ali samo ako se pravilno napravi. Samo izbacivanje ideja i nije rješenje,ukoliko se sastancima planski ne rukovodi. 3. Istraživanje održivosti obično previše vremena traži. Jako je dobar način za pravilnim rješenjem strategijskih pitanja,ali opet ima nekih problema koji nisu na odmet za odvagati. Jedan od prvih jeste što nemamo nekada kvalitetan kadar za takvu realizaciju. Drugi od momenata jeste ne kvaliteta u brojevima ili izvješćima koje imamo. Većina nečijih drugo izvješća su ili frizirani ili previše uljepšana,a to je veliki problem u stvaranju pozitivne strategije. 4. Isticati se je novi oblik koji pojedinci iz stranih država koriste,jer im je to prilika za isticanje svoje posebnosti. Isticanjem svoje posebnosti daju do znanja svoje namjere i promoviraju se. Kako uspijevaju? Jednostavno,svojim poticanjem hipoteze . Postavljaju u društvenim mrežama skupinu hipoteza, koja trebaju riješiti njihova goruća pitanja. Dobivaju poseban voljni tretman od svoje okoline i samim time posebnu pozornost, koju opet na kraju iskorištavaju u promocijskim aktivnostima. Veliki problem ovakvih isticanja jeste vrijeme i kvaliteta povratnih informacija koje mogu dobiti. Neke od informacija koje mogu dobiti, opet, mogu biti zlonamjerne ili manje vrijedne. U svakom slučaju je potrebno imati dobro kvalificiranu osobu za realizaciju podataka koji se dobiju. 5 . Suočavanje sa strahovima je najsitniji element koji se mora riješiti,ali ipak može biti presudan element u izgradnji kvalitetne strategije. Neki od oblika strahova smo ovdje naveli,a neke još istražujemo,ali ipak priznajemo kako je ovaj oblik nekad osnovan,a nekada baš i ne. Pravilna mjere i jednog i drugog imamo kvalitetan omjer u šansi da uspijemo. § Strah kako nećete moći uspjeti § Strah od gubitka nekoliko godina svog života, ako on nije uspio § Strah od onoga što bi drugi pomislili o vašem radu 6. Mali koraci su presudni u svakoj pravilnoj izgradnji kvalitetne strategije. Koraci koji mogu biti izuzetno bitni u daljnjem pozicioniranju svojih sposobnosti u odnosu na druge. Prevaga je na postavljanju ciljeva u velikoj daljini,ali se koristimo izuzetno malim koracima u pravljenju i izradi planova za male projekte. Malim projektima opet sebe dovodimo do približavanju cilju,koji nas čini posebno bitnim i sposobnim u daljnjem radu. 7. Fleksibilnost je najvažniji element u budućnosti,jer smo već u globalnom svijetu u kojem se stalno ruše granice,a samim time dobivamo konkurenciju i tamo gdje se čak i ne nadamo. Možda će nam konkurencija biti kinez u malom selu u Kini,udaljen nekoliko tisuća kilometara od nas i našeg zamišljenog tržišta. Samo ukoliko budemo prilagodljivi i lako usvajamo nove ideje i alate možemo biti sposobni ostati i opstati.   Ključne zamisli izgradnje strategije jesu u fleksibilnosti i isprobavanjem navih način izgradnje svojih i planova i ciljeva. Sve ideje i načini rada imaju svoje prednosti,a kombinacija sviju imaju daleko bolji učinak,nego samo korištenje istih načina rada.
Ukoliko smo nešto zaboravili,slobodno nam javite ili nas komentirajte.

Nema komentara:

Objavi komentar

Ostavite svoj komentar ovdje.

osjob.blogger.com

Blog o odnosima s javnošću. Teorija i praksa na jednom mjestu.

OsJob Communication

OsJob je blog koji se interesira o odnosima s javnošću i komunikaciji. Bavi se svim aspektima djelovanja i alata PR-a i olakšavanja komunikacije.