subota, 24. ožujka 2012.

Glasnogovorništvo.

Dobar glasnogovornik je: pouzdan, dobro informiran, razumje kontekst politike, razumje govor tijela, pristupačan, iskren, obrazovan, smiren, poštuje rokove, uvijek dostupan, ima smisla za humor i vjerodostojan.

Glasnogovornici ili spin doktori
Manipulatori PR-a ili spin doktori se u obrazovnim institucijama baš i ne mogu dokazati. Jedan od glavnih problema jeste da javnost nije dovoljno involvirana u događanja u obrazovnim institucijama,premali su budžeti za neka posebna djelovanja,a osim toga je jedan od važnih segmenata i moral same organizacije . Prikaz posebnih događanja ,iz kuta samih obrazovnih organizacija ,u malim ili lokalnim slučajevima može dovesti do povećanja pozornosti,ali se ipak mora misliti na ukupan imidž pojedinih organizacija,koji na ovaj način mogu više da izgube nego da dobiju,u dugoročnim ciljevima. Možemo samo spomenuti glavne definicije spina,a to je da je to poseban oblik djelovanja i izokretanja informacija,čak uljepšavanja,a da u sebi i nema neku posebnu vrijednost. Spinovanje također možemo promatrati kao igranje „manipulacije“. Način na koji prikažemo neki događaj ili priču,a da ona nema upotrebnu vrijednost.  Duncan Wats u knjizi Political Communication Today(1997,121) ističe da postoji pet vrsta spinovanja.
Vrste spinovanja su:
  1. predspinovanje – pripremanje medija unaprijed, prije nego se što dogodi ili se za događaj sazna,
  2. postspinovanje – naknadno uljepšavanje i povoljno interpretiranje vijesti;
  3. tornado spin – pokušaj da se privuče zanimanje medija za nešto što nema vrijednost vijesti;
  4. kontrola krize – usmjeravanje pozornosti medija na ono što izmiče kontroli;
  5. ograničavanje štete – bavljenje onim što je već izmaknulo kontroli, kako bi se izbjegla još veća šteta;

Nema komentara:

Objavi komentar

Ostavite svoj komentar ovdje.

osjob.blogger.com

Blog o odnosima s javnošću. Teorija i praksa na jednom mjestu.

OsJob Communication

OsJob je blog koji se interesira o odnosima s javnošću i komunikaciji. Bavi se svim aspektima djelovanja i alata PR-a i olakšavanja komunikacije.