Delegiranje
ili prijenos ovlasti sa sebe na nekoga drugoga. Ovlašćivanjem nekoga drugoga
dajete svoje alate upravljanja na nekoga drugoga. Time nekome dajete ovlasti
upravljanja umjesto vas,ali i nekome dajete ravnopravnu važnost u sudjelovanju
u postojanju organizacije i poslovnog postojanja. Jedna od aktivnosti jeste
izbor pravog zaposlenika za tako nešto. Odabirom pojedinca/ke prenosite svoje
obavezno vrijeme upravljanja stavljate na nekoga drugoga i time imamo više
vremena za obavljanje nekog drugog važnog posla. Za delegiranje je potrebno
imati riješeno nekoliko glavnih pitanja,a to su u vezi osobitosti,sposobnosti i
važnosti poslovnog delegiranja. Ovdje su naznačene neke od postavki.
Postavka 1:
1.Uzmite
jasno zašto je delegiranje važno za vas osobno?
2.Koliko
vam je potrebno vremena i prostora ?
3.Možda bi
više članova ,organizacije, dobro došlo?
4.Kako će
se to odraziti na korištene resurse?
Postavka 2. Identificirajte svoje i vrijednosti
same aktivnosti.
Pravim
identificiranjem i odgovornim djelovanjem za samu vrijednost učinjenog ili
možda pretpostavljenog posla čini delegiranje lakše i jednostavnije.
Pretpostavka jeste kako vam treba netko još,kako bi mogli stići onaj dio
obaveza koji je u zastoju. Samo što se ovdje pojavljuje problem,ako i to samo
ako malo bolje sagledate svoje mogućnosti i svoj stav,tada možete imati
realniji pogled na cijelu situaciju. Možda si možete postaviti pitanje:je li mi
to treba? Možda se sa samom automatikom može dobiti bolja performansa ili čak
spajanjem nekih dijelova organizacije. Možda promjene i nisu toliko nužne?
Ukoliko se odredite za proširivanje ili delegiranje,tada morate imati u vidu
ukupnu vrijednost načinjenih poslova.
Postavka 3. Utvrditi zadatke
Dogodilo
se kako delegirate svoje ovlasti i imate namjeru posvetiti svoje vrijeme nečemu
drugome,što opet smatrate veoma bitnim. Tada morate imati jasan cilj sa točno
zacrtanim ovlastima i načinima rada. Neke od organizacija koriste procedure ili
oblik skraćenih pravilnika,kod amerikanaca se učestalo koristi Flow-chart,ali
imaju neku zamišljenu viziju kako bi to trebalo izgledati. Moramo pripaziti na
sva "najgluplja" pitanja koja nas mogu zadesiti. Samo tako možemo sve
i predvidjeti.
Postavka 4. Odredite zaposlenika
Pronašli
ste nekoga tko ima dovoljno "mozga"ili sposobnosti za odraditi posao
koji se traži i imate spremna odgovore na sva pitanja,ali se uvijek dogodi neki
od malih previda. Kao što su:slobodno vrijeme,ne zadovoljstvo učinjenim
djelom,miješanje u pojedine zamisli organizacije poduzeća u ovisnosti sa
drugima,itd. Ovdje možemo mnogo nabrajati,ali je bit kako moramo pokriti one
segmente koji su ostali sami ili slabo zaštićeni. Zato je priprema i cilj,a uz
vježbanje i promišljeno djelovanje mogu imati veoma velik uspjeh u daljnjem
delegiranju.
Postavka 5. Prepoznajte koliko zadatka je
potrebno delegirati.
Pojedini
poslovi se lako mogu prenijeti na nekoga drugoga,jer i nisu u tolikoj važnosti.
Međutim postoje poslovi koje je teže prepustiti nekome drugome,jer su malo
osjetljiviji ili mogu biti teži u poslovanju organizacije. Zbog toga je
potrebno i kroz ciljeve i kroz odabir zaposlenika točno odabrati onu pravu
dobitnu kombinaciju,ali se isto tako može delegirati samo pojedini dijelovi
obveza koje mogu biti lako prenijete na nekoga drugoga. Druga opcija jeste i
broj zadataka koji može biti prenijet na nekoga drugoga. U svako slučaju
zatrpavanje jednog dijela organizacije,a olakšanjem drugoga dijela ne čini
poduzeće funkcionalnim.
Postavka 6. Prijenos ovlasti je "kristalno
jasan".
Postavke
su nastupile,sve teče prema zamišljenom tijeku,nema kriznih situacija i nije
potrebna posebna intervencija. Ne dolazi do preklapanja ovlaštenja,nije se
dogodio incident i svi sve znaju kako treba djelovati. Ipak je ovdje bitan
jedan aspekt napomenuti,a to je VJEŽBA. Ukoliko niste sigurni u izvedbu samog
plana potrebno jeste i simulirati vježbu, koja može dati realniju sliku samog
djelovanja i mogućih problema.
Postavka 7. Izaslanstvo.
Drugi od
aspekata, koji je lako primjenjiv,jeste izaslanstvo. Pojedinac/ka iz vama
bliske okoline,a znate kako može dobro obaviti posao,može biti poseban
"izaslanik" ispred vaše organizacije. Izaslanik koji može imati
svojstva i mogućnosti nadomjeska vaših planova i obaveza. Ukoliko stvara
posebnu vrijednost i lako se uklopi u shemu same organizacije,bilo bi potrebno
nastaviti sa takvom suradnjom i djelovanjem.
Postavka 8. Treniranje.
Još jedan
od načina kako olakšati način djelovanja jesu treninzi. Priprema vježbi ili
timski rad mogu dati uvida o sposobnostima,načinima rada ili
djelovanja,karakteristikama,sposobnostima djelovanja pojedinaca iz vaše
organizacije. Ovdje se lako pokazuje čvrstina i spona između zaposlenika i
organizacije,a samim time se omogućava detaljan uvid u kvalitetu i sposobnost
zaposlenika.
Postavka 9. Praćenje zadatka
Praćenje
zadataka je nužnost,ma koliko je to ne popularan način rada između
zaposlenika,ali ipak se mora imati evidencija i trajniji način praćenja same
izvedbe rada i zadataka. Velike korporacije imaju izvještaje i pisane priloge,a
kod manjih je slučaj sa usmenim djelovanjem,to su općenite karakteristike.
Osnova jeste kako mora postojati povratna informacija u učinjenim djelima.
Postavka 10. OPET IZ POČETKA.
Postavke
ste složili,ekipa je uigrana,posao nema zastoja,rješenja imate na
pretek,situacija je idealna,SUNCE SIJA SVE U ŠESNAEST. Opet se vraćamo na
početak i ponovno osmišljavamo način djelovanja za delegiranje. Osmišljavamo
ciljeve,obaveze,poslove i proširujemo djelovanje. Ponovno se pripremaju
vježbe,zadaci i traži se u uvid sposobnosti svih zaposlenika,jer od njih
ponovno tražimo i biramo izabrane osobe za predstavljanje.
Sve ovdje
navedeno jeste samo privatno razmišljanje,a bez utjecanja na nečiji način
poslovanja. Ukoliko smo nešto zaboravili ili propustili,slobodno nam javite ili
nas komentirajte.
Ukoliko smo nešto zaboravili slobodno nas komentirajte ili nam javite.
Javite nam na:osjobcomm@gmail.com
Facbook:Osjob Communication Fan Page
Twiter: Osjob Communication
SVE KONZULTACIJE SU BESPLATNE.
<script src="//www.punchtab.com/mast/10981/giveaway_widget.js"></script>
Ukoliko imate neki problem,slobodno nam javite. Rado ćemo pomoći.
<script type="text/javascript">
var _gaq = _gaq || [];
_gaq.push(['_setAccount', 'UA-35001982-1']);
_gaq.push(['_trackPageview']);
(function() {
var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true;
ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js';
var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s);
})();
</script>
Nema komentara:
Objavi komentar
Ostavite svoj komentar ovdje.