utorak, 11. rujna 2012.

10 koraka u stvaranju utjecaja na vašem tržištu



 Načini utjecaja na vašem tržištu su još uvijek u razvoju. Nigdje ne postoji definitivni i krajnji način djelovanja. Ovdje smo naveli 10 koraka koji mogu biti lagani u djelovanju,ali samo ukoliko imate dovoljno volje i htjenja za ovaj način rada. Navedeno je okvirno djelovanje. Ovdje se ipak morate orijentirati na to ,ako svaka organizacija nije ista. Neke organizacije su kvalitetnije,a neke slabije obučene. Pođimo redom:

  1. Napravite sliku svojeg kupca. Neki će možda misliti kako je potrebno potrošiti na ulje na platnu ili novi foto-aparat nabaviti kako bi imali sigurnu sliku kupca,ali to naravno nije potrebno. Potrebno je zamisliti svojeg kupca,koji bi za vas bio najbolji i držite se te slike. Ovdje morate pripaziti i znati birati:ne možete zamisliti bogatog kupca sa velikim količinama novca,a obožava samo vas,iako je vaša radnje negdje daleko od svih bogatih četvrti. Morate svoju sliku kupca imati skromniju,ali jasnu i moguću. Možda možete zamisliti Toma Kruza,ali šansa kako će doći do vas je jako malena.

  1. Riječ,koja ga oslikava. Ovdje vam riječ omogućava predstaviti sliku. Kako? Ukoliko možete u jednoj riječi reći ono što vi radite i ono što vas predstavlja,to bi bilo odlično. Spoj jednog i drugog može vam dati simboličnu prepoznatljivu prednost u odnosu na vašu konkurenciju.

  1. Slušanje što se događa i govori. Ovaj dio je nužan. Znate i sami kako svi ljudi voli brbljati. Vole isticati sebe i svoj ego. Svakako se potrudite da saslušate većinu tih priča,jer te priče vam mogu reći što još možete napraviti u svojoj radnji. Ukoliko vam kupac priča,kako on/a obožava oblik svjetla,koji opet ima vaša konkurencija, možda bi vam bilo dobro da poslušate. Možda bi bilo dobro napraviti iskorak u tom smjeru,pa zadovoljiti njihove želje. Ukoliko oni vide da se trudite zbog njih,sigurno će rado uzvratiti uslugu ili postati lojalan kupac. Nikako ne savjetujemo trošenje na sve i svašta,ali ono što se može,zašto da ne? 

  1. Tko pokriva tržište? Ovdje morate imati informaciju tko je glavni u vašem poslu. Možda možete neke stvari kopirati ili se jednostavno pridružiti glavnom igraču,ali sa osobnim ciljem,kako bi vama bilo dobro.

  1. Poredak onih koji imaju utjecaj u vašem poslu. Ova lista može vam olakšati snalaženje. Ovakva lista vam daje do znanja na kojoj ste poziciji u ukupnoj konkurenciji. Tako možete sebi reći što i kako da popravite i budete još bolji i kvalitetniji.

  1. Počnite komunicirati sa onima koji imaju utjecaj. Svakako je komuniciranje jako važno. Kroz komunikaciju saznajete trendove ili načine na koji se posao mijenja. Svakako na komunikaciji možete zaraditi  dodatni novac,kroz posao ili dogovor. Možda razmjena nečega što svima donosi korist.

  1. Budite pomagač je nekima teško. Moj prijatelj ima svoju radnju,ali nikako da prizna kako je zadnji po uspješnosti. Svoju tvrdoglavost jako skupo plaća. Ukoliko postanete svjesni svoje pozicije,tada imate priliku nešto učiti od drugih,a ne:" sve su oni najgori,a ja sam uništen zato što politika tako hoće". Nikako ne treba sebe izgovarati,već prihvatiti danu situaciju i pokušati napraviti ono što je najbolje u toj situaciji.

  1. Razviti opći projekt je opet posebna tema,ali više kao neka strategija,koju je moguće dovesti do nekog  smisla. Imali smo situaciju gdje jedna firma je tražila mogućnost boljeg predstavljanja među  okolnim građanima,koji su opet imali jako nepovoljno mišljenje o njima. Kako im pomoći? Napravili smo jednu kampanju u kojoj su oni za male novce imali priliku poboljšati svoj ugled,a bilo je korisno i samoj zajednici.

  1. Dozvoli utjecajnom prijatelju da ti pomogne.  Nikako ne možete sami. To je jedna i jedina istina. Možete pokušati,ali teško kako ćete uspjeti. Svi smo mi na ovaj ili onaj način povezani,ali toga nekada nismo svjesni. Nikako se ne slažemo kad koristite usluge svojih prijatelja,koji vam samo povlađuju. Pronađite nekoga tko će imati snage reći vam istinu,bez obzira na to što će se dogoditi.

  1. Stvaranje  ploče sadržaja utjecaja na vaš posao. Zamislite jednu ploču i na njoj vješajte sva saznanja o svojem poslu. Zalijepite članak koji vam u poslu pomaže. Zalijepite priču koja ocrtava vaš način rada. Možda neka slika vašeg najboljeg kupca i tada imate sve podatke koji vam trebaju. Svakako nadopunjavajte ploču novim informacijama. 


Ukoliko smo nešto zaboravili slobodno nas komentirajte ili nam javite. 

Enhanced by Zemanta

Nema komentara:

Objavi komentar

Ostavite svoj komentar ovdje.

osjob.blogger.com

Blog o odnosima s javnošću. Teorija i praksa na jednom mjestu.

OsJob Communication

OsJob je blog koji se interesira o odnosima s javnošću i komunikaciji. Bavi se svim aspektima djelovanja i alata PR-a i olakšavanja komunikacije.