ponedjeljak, 11. lipnja 2012.

Social Media i odnosi s javnošću.

 
 Društvene mreže i odnosi s javnošću su danas kao nokat i meso. Jedno bez drugog ne ide. Društvene mreže su prostor za definiranje i anketiranje ciljeva. Odnosi s javnošću su ti koji koriste te informacije za daljnju upotrebu. Naveli smo jedan od definicija društvenih mreža: Društvene mreže (social networking siteovi) nešto su noviji fenomen u internetskim sferama. Riječ je o besplatnim online servisima koji korisnicima omogućuju raznovrsne vidove komunikacije sa svijetom i mogućnost vlastite prezentacije. Društvenim mrežama danas se koriste stotine milijuna ljudi, a osim onih neutralnih (generalne uporabe) postoje i servisi s određenijom namjenom glede sadržajnog fokusa i profila korisnika. Odnosi s javnošću su drugačiji oblik rada i imaju više od 600-tina definicija. Definicija koje imaju svoju specifičnost rada. Odnosi s javnošću su potporna djelatnost svakoj upravi ili menadžmentu. Mislimo kako odnosi s javnošću moraju biti multidisciplinarna djelatnost koja obuhvata sve djelatnosti koje donose progres određenoj organizaciji ili osobi. Osim osnovne djelatnosti pisanja i objavljivanja,odnosi s javnošću moraju imati i količine psihologije, sociologije, menadžmenta, marketinga,itd. Znači ,odnosi s javnošću, su multidisciplinarni. Imaju više obaveza nego vremena za rad. Vječiti je problem:kako dovesti do harmonije u pojedinim područjima djelovanja? Organizacije imaju svoja pravila i način rada. Djelovanje je ponekada teško,a nekada i ne. Ovdje odnosi s javnošću moraju biti spona povjerenja i povezivanja. Povjerenja moramo zaraditi,a povezivanje moramo svojim djelovanjem sprovesti. Svakako je potrebno komunikaciju dovesti do prepoznatljivosti. Većina organizacija i ne sluti kakvo im je okruženje. Nisu ni sigurni što se misli o njima. Većina ima strukturu zatvorenosti. To je jedan od otežavajućih elemenata koje odnosi s javnošću ne mogu popraviti. Možemo uvijek pomoći kod procedura,pravila,identiteta,imidža,itd Samo što nikada ne možemo spasiti nešto zatvoreno. Zatvorenost jeste, za nas, posebno stanje svijesti gdje je organizaciji potreban sama organizacija. Svakako se nešto događa izvan nje. Nikako ne možete zabraniti glasine ili ne povoljne vijesti. Nikada nećete moći ušutkati svoje protivnike. Uvijek netko ima nešto reći o vama. Takvu situaciju nitko ne može zaobići. Zbog čega je većina poslovnih subjekata u jako teškom prostoru. Pokušajte za slabo istaknutu organizaciju osigurati kvalitetne ljude ili povoljan kredit. Jako teško,a ponekad i ne moguće. Uvijek je percepcija organizacije ta koja djeluje na okolinu za vašom boljom pozicijom. Skraćeno: ukoliko niste u društvu,ne vrijedite ništa. Pojedine organizacije imaju potrebu svoje djelovanje prepustiti nekoj tamo djeci u garaži ili slično. Imate na to pravo,ali se greške uvijek skupo plaćaju. Neki novi djelatnici u Community managmentu imaju veliku dozu hrabrosti kada na svoju ruku pokušavaju promovirati pojedine organizacije. Nikako ne preporučujemo takav način rada. Svakako možete izazvati društveno ne slaganje ili konfuziju u svom predstavljanju. Zamišljena slika nikada neće biti vjerodostojna originalu. Ovdje smo naveli neke postupke koji vam mogu olakšati djelovanje u odnosima s javnošću. 


Izgradite svoju mrežu i prije nego što je potrebno: to je svakako najvažnije. Imate situacija gdje su pojedine organizacije zakasnile sa registracijom svojeg imena na društvenim mrežama. Nakon toga se pojavljuju pojedinci/ke koji uživaju u slavi koju vi pokušavate izgraditi svojim djelovanjem. Svakako imajte stranicu na kojoj se nalazi vaša službena obavijest,na osnovu čega možete svojoj javnosti dati pravu informaciju iz prve ruke.      


Promptno reagirajte: i uvijek reagirajte. Svaka zloupotreba vašeg imena ili djelovanja mora biti za vas bitna. Ipak ste zbog toga nastali. Ukoliko dozvolite glasine ili zlonamjerno predstavljanje "u ime Vas",to je u kasnijem tijeku poslovanja još teža situacija za djelovanje.      


Popravite problem: je obaveza. Svakako se preko društvenih mreža javite i popravite sve što je postalo problem. Neki imaju problem sa vašom uslugom: odmah se javite i pozovite tu osobu na ponovljenu posjetu. Svakako će se to isplatiti ,jer tada ljudi znaju kako je vama stalo. Ako vam je stalo tada i niste tako loši.      


Nemojte se kriti: je obaveza. Možete pokušati iskopati rupu i sakriti se,ali će vas i tamo pronaći. Ukoliko se nastavite kriti,samo ćete još više ozlovoljiti svoju okolinu,a onda je sve teže i teže popraviti situaciju.     


Koristite pravi medij: je od izuzetne važnosti. Pretpostavimo kako vas ne interesira Internet mjesto u KINI ili u Afici. Vaši djelatnici i klijenti nisu od tamo,pa što će vam takva promocija?

Nema komentara:

Objavi komentar

Ostavite svoj komentar ovdje.

osjob.blogger.com

Blog o odnosima s javnošću. Teorija i praksa na jednom mjestu.

OsJob Communication

OsJob je blog koji se interesira o odnosima s javnošću i komunikaciji. Bavi se svim aspektima djelovanja i alata PR-a i olakšavanja komunikacije.