subota, 23. travnja 2011.

Komuniciranja s javnostima-modeli.



Istražujući prošlost i sadašnjost odnosa s javnošću identificirali su četiri različiti modela odnosa s javnošću:
-model tiskovnog agenta,
-model javnog informiranja,
-dvosmjerno-asimetrični i
-dvosmjerno-simetrični model.
Modeli objašnjavaju ulogu odnosa s javnošću u organizacijama, a opisani su uz pomoć dviju koncepcija: prirode komunikacije (jednosmjerna naprema dvosmjerna) i svrhe komunikacije (uvjeravanje naprema obostrano razumijevanje). Dok je model tiskovnog agenta usmjeren na stvaranje publiciteta, odnosno na izazivanju medijske pozornosti. Programi temeljeni na modelu javnog informiranja koriste press izvješća za raspršivanje  razmjerno objektivnih informacija kroz masovne medije i kontrolirane medije poput brošura, biltena i izravne pošte (eng. direct-mail). Oba modela su jednosmjerna te svoje komunikacijske programe ne temelje na istraživanjima i strateškom planiranju. Istraživanja su uglavnom ograničena na deskriptivno zbrajanje (npr.brojčano). Za razliku od tiskovne agenture koja obično proizvodi sukob s medijima, model javnog informiranja obično proizvodi skladniji odnos, iako raspršivanjem poruka (strukturiranih prema vlastitim potrebama), pokušava kontrolirati medijske teme (eng. media agenda). Kao što ime sugerira, u modelu dvosmjerno-asimetričnih odnosa koristi se dvosmjerna komunikacija, no protok informacija između organizacija i javnosti je neuravnotežen (u korist organizacije). Ovim modelom,organizacija pokušava uvjeriti javnost da ona (organizacija) postupa ispravno i nastoji je nagovoriti na promjenu. Budući da je riječ o manipulativnome modelu, istraživanja igraju ključnu ulogu u procesu kreiranja poruka.
Dvosmjerno-simetrični model je model otvorenog pogleda na svijet i podrazumijeva obostranu uravnoteženu komunikaciju. Cilj je sporazumijevanje, a ne nagovaranje ili uvjeravanje. Model karakterizira više dijaloga i manje monologa, a istraživanja se provode da bi se olakšala komunikacija s okolinom i ispravilo vlastito ponašanje, ovisno o rezultatima. Ovaj model znači  pregovaranje s javnošću, korištenje raznih načina rješavanja sukoba kako bi se postigla  promjena u idejama, stajalištima i ponašanjima organizacije i njezinih javnosti . Opći  model izvrsnih odnosa s javnošću je kasniji opis načina rada ,a model je zapravo mješavina asimetričnosti i simetričnosti, a koristi se kako bi se organizacije i javnosti radi poboljšanja položaja, pomaknule u područje u kojem obje strane pobjeđuju – win-win zona. Najvažnije je načelo uključivanje dvosmjerne simetrične komunikacije.

Nema komentara:

Objavi komentar

Ostavite svoj komentar ovdje.

osjob.blogger.com

Blog o odnosima s javnošću. Teorija i praksa na jednom mjestu.

OsJob Communication

OsJob je blog koji se interesira o odnosima s javnošću i komunikaciji. Bavi se svim aspektima djelovanja i alata PR-a i olakšavanja komunikacije.